Siłowniki pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem prędkości

Siłowniki pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem prędkości to specjalne napędy pneumatyczne stosowane min. do napędu głowic wiertarskich i frezarskich. Oparte są na rozwiązaniu siłowników pneumatycznych ISO15552 z dodatkowym zespołem hydraulicznym służącym do bezstopniowej regulacji prędkości ruchu tłoczyska. Znajdują zastosowanie także w procesach produkcyjnych wymagających precyzyjnej regulacji posuwu.

  • - Tłumienie hydrauliczne eliminuje podstawową wadę sprężonego powietrza, którą jest ściśliwość.
  • - Siłownik z dławieniem hydraulicznym posiada magnes w tłoku i jest dostosowany do montażu czujników położenia (kontaktronowych i elektronicznych) wykorzystywanych w układach automatycznego sterowania.
  • - Nowoczesne uszczelnienia z poliuretanu PU pozwalają na zasilanie powietrzem suchym i gwarantują wysoką trwałość.
  • - Siłowniki z dławieniem hydraulicznym wykonywane są o wielkościach średnic tłoka od 50 do 100 mm jako dwustronnego działania


Dostępne opcje wykonania:



    • - z regulatorem prędkości:
      Obrót dławika powoduje bezstopniowe regulowanie prędkość wsuwania i wysuwania tłoczyska. Dostępne są dławiki standardowe (ustawienie przez kilka obrotów) lub dławiki wyskalowane (ustawienie na skali od 0 do 270°).



    • - z zaworem STOP (zawór blokujący):
      Zawór STOP pozwala na zatrzymanie lub zablokowanie tłoczyska podczas jego wsuwania i wysuwania w dowolnej pozycji. Jeżeli zawór jest otwarty, to siłownik przesuwa się z ustaloną prędkością. Jeżeli zawór jest zamknięty, to siłownik zatrzymuje się w aktualnej pozycji. Zawór STOP standardowo dostarczany jest jako normalnie zamknięty (NC). Sterowanie może odbywać się pneumatycznie lub elektrycznie.



  • - z zaworem SKIP (zawór szybko działający)
    Zastosowanie tego zaworu pozwala na uzyskanie dwóch prędkości w jednym suwie. Przy otwartym zaworze siłownik porusza się w suwem szybkim, przy zamkniętym zaworze z prędkością ustawioną na dławiku. Zawór STOP standardowo dostarczany jest jako normalnie zamknięty (NC). Sterowanie może odbywać się pneumatycznie lub elektrycznie.


Siłowniki pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem prędkości - co warto wiedzieć?

  • Siłowniki pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem prędkości, dwustronnego działania z jednostronnym tłoczyskiem, do stosowania jako napędy maszyn i urządzeń wymagających precyzyjnej regulacji prędkości ruchu
  • Wykonane są zgodnie z normą wymiarową ISO 15552
  • Posiadają magnes do współpracy z czujnikami położenia tłoka
  • Czujniki położenia tłoka (kontaktronowe i elektroniczne) zastępują typowe mechaniczne zawory krańcowe (krańcówki) i są montowane w kanałkach wykonanych w tulei profilowej
  • W nowoczesnych układach automatyki z zastosowaniem sterowników PLC zaleca się stosowanie czujników elektronicznych
  • Posiadają amortyzację pneumatyczną w krańcowych położeniach, zabezpieczającą wewnętrzne części przed uszkodzeniami
  • Do siłowników pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem można stosować pełen zakres elementów montażowych zgodnych z ISO 15552, w różnych wykonaniach materiałowych
  • Elementy mocujące mogą być zamontowane do pokryw siłownika lub na jego tłoczysku
  • Elementy mocujące pozwalają na stałe lub ruchome zamocowanie siłownika pneumatycznego z tłumieniem hydraulicznym
  • Do sterowania siłownikami dwustronnego działanie stosowane są zawory 5- drogowe