Filtry, reduktory, bloki seria BLUE LINE

Zastosowanie filtrów, reduktorów i bloków serii BLUE LINE


Filtry, reduktory, i bloki BLUE LINE są elementami przygotowania powietrza stosowanymi w układach pneumatycznych, w celu uzyskania właściwej jakości medium roboczego. Znajdują zastosowanie we wszystkich branżach przemysłu, są również używane w warsztatach. Odpowiednia jakość medium roboczego, pozbawionego zanieczyszczeń stałych i wody w postaci płynnej, zwiększa trwałość elementów pneumatyki, ogranicza możliwość pojawienia się korozji i daje optymalne parametry pracy układów sterowania pneumatycznego. Stosowanie filtrów, reduktorów, i bloków jest niezbędne dla właściwego działania zarówno układów pneumatycznych jak i ich elementów. Filtry, reduktory, i bloki montowane są w instalacjach sprężonego powietrza jako pojedyncze elementy lub w blokach przygotowania powietrza (składających się z filtroreduktora i smarownicy lub z filtra, reduktora i smarownicy). Dodatkowo można stosować zawory odcinające sterowane ręcznie, elektrycznie lub pneumatycznie, przekaźniki ciśnienia, zawory powolnego startu itp., tworząc nowoczesne i kompletne systemy zasilania w medium robocze. Zadaniem reduktorów sprężonego powietrza jest ustawianie i utrzymywanie zadanego ciśnienia wyjściowego pracy w instalacji, bez względu na wahania ciśnienia wejściowego. Filtry sprężonego powietrza służą do usuwania z medium roboczego zanieczyszczeń stałych i ciekłych (w tym w ograniczonym stopniu oleju). Różne wkłady filtrujące montowane w filtrach pozwalają na uzyskanie odpowiedniej dla danego urządzenia klasy czystości powietrza. Smarownice sprężonego powietrza są niezbędne do zasilania urządzeń pneumatycznych, w których uszczelnienia wymagają smarowania. Smarownice wprowadzają do instalacji pneumatycznej olej w postaci mgły olejowej. Reduktor sprężonego powietrza z filtrem mogą być połączone w jeden element – filtroreduktor. Bloki sprężonego powietrza to rozwiązania połączonych w różnych konfiguracjach filtrów, reduktorów, filtroreduktorów oraz smarownic.


Rodzaje elementów z grupy filtry, reduktory, bloki seria BLUE LINE


W grupie filtry, reduktory, bloki seria BLUE LINE znajdują się następujące elementy:

- filtry sprężonego powietrza,

- reduktory sprężonego powietrza,

- bloki sprężonego powietrza,

- smarownice sprężonego powietrza

- filtroreduktory sprężonego powietrza


Filtry, reduktory, bloki seria BLUE LINE - co warto wiedzieć?

  • Filtry, reduktory i bloki serii BLUE LINE to ekonomiczne rozwiązanie dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych redukujące koszty awarii i niesprawności działania elementów pneumatyki.
  • Stosowanie filtrów, reduktorów i bloków jest niezbędne dla właściwej pracy elementów pneumatyki,
  • Filtry, reduktory i bloki wyposażone są w elementy montażowe, części zamienne i inne materiały eksploatacyjne.
  • Filtry, filtroreduktory i smarownice wyposażone są w osłony zbiorników w celu ochrony przed uszkodzeniami.
  • Reduktor z filtrem mogą być połączone w jeden element (filtroreduktor), dostępne są także bloki 2-elementowe złożone z filtroreduktora oraz smarownicy.
  • Reduktory i filtroreduktory standardowo wyposażone są w manometr.
  • Do smarownic zalecany jest olej hydrauliczny o lepkości kinematycznej 32 mm2/s.
  • Filtry, filtroreduktory i bloki wyposażone są w półautomatyczny spust kondensatu.
  • Smarownica posiada wygodny sposób kroplenia.
  • Stosowanie smarownicy odbywa się zgodnie z wytycznymi dostawców urządzeń i producentów elementów pneumatyki.
  • Bloki przygotowania powietrza serii BLUE LINE stosuje się w celu obniżenia kosztów i ograniczenia miejsca pod zabudowę.


Parametry techniczne:

  • Medium robocze: sprężone powietrze, neutralne gazy
  • Dokładność filtracji: standard - 5 mm
  • Zalecane ciśnienia robocze: ciśnienie wejściowe: od 1 do 16 barów, ciśnienie regulowane: od 0.5 – 12 bar
  • Zalecane temperatury pracy: do +60°C.
  • Gwinty przyłączeniowe (wielkość): od G1/4” do G1”
  • Zastosowane materiały: korpusy, osłony zbiorników – aluminium, wkład filtrujący – tworzywo sztuczne, zbiornik – poliwęglan, pokrętło, korek smarownicy, kopułka smarownicy – tworzywo sztuczne, uszczelnienia i membrana – NBR