Napędy obrotowe Aventics

Napędy obrotowe Aventics są elementami należącymi do grupy elementów wykonawczych, w których energia sprężonego powietrza zamieniana jest na moment obrotowy wału.
Oferta napędów obrotowych Aventics obejmuje:
- napędy obrotowe serii TRR o konstrukcji zębatkowej o średnicach D32-D100 mm o kątach obrotu do 360°, z trzpieniem wystającym i wpustem,
- moduły obrotowe typu RCM o średnicach D6-D25 mm o kątach obrotu 0°- 90° i 0°- 180° również w wersji z zamontowanymi amortyzatorami hydraulicznymi.
- łopatkowe napędy obrotowe serii RAK o kątach obrotu do 270°.

Ruch obrotowy wałka (trzpienia z wypustem, płytki montażowej) w napędach obrotowych Aventics (serii TRR i RCM) realizowany jest za pomocą mechanizmu zębatkowego zapewniającego wysoką powtarzalność ruchów i dokładność pozycjonowania. Zębatka, na której końcach znajdują się tłoki z uszczelnieniami, przekazuje ruch liniowy siłownika na koło zębate połączone z wałkiem. Wewnątrz tłoków znajduje się magnes, który uruchamia bezdotykowe czujniki położenia, umożliwiając ich stosowanie w systemach automatyki przemysłowej. Bezdotykowe czujniki położenia tłoka (kontaktronowe lub elektroniczne) służą zwykle do potwierdzenia wykonania ruchu w krańcowych położeniach.
Zastosowanie amortyzacji pneumatycznej w napędach obrotowych Aventics (lub amortyzatorów hydraulicznych) wydłuża ich trwałość oraz zabezpiecza przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Dzięki napędom obrotowym Aventics możliwe jest realizowanie następujących funkcji:
- napędzanie klap i zaworów procesowych i elementów armatury przemysłowej,
- realizacja funkcji sterujących i regulacyjnych w zautomatyzowanych procesach technologicznych i produkcyjnych,
- zamykanie i otwieranie, podnoszenie i opuszczanie, pozycjonowanie mechanizmów, napęd robotów i manipulatorów przemysłowych.

Napędy obrotowe Aventics – co warto wiedzieć?

  • Oferujemy najwyższej jakości, nowoczesne, ekonomiczne oraz uniwersalne napędy obrotowe Aventics dwustronnego działania do zastosowań przemysłowych, budowy nowoczesnych układów automatyki przemysłowej z wykorzystaniem bezdotykowej sygnalizacji położenia oraz do pozycjonowania i tworzenia manipulatorów o osiach obrotowych
  • Zasilanie sprężonym powietrzem napędów obrotowych Aventics umożliwia ich stosowanie w strefach zagrożonych wybuchem
  • Napędy obrotowe Aventics odznaczają się precyzyjnym i dokładnym działaniem z możliwością regulacji kąta obrotu
  • Są odporne na przeciążenia a po przekroczeniu wartości momentu obrotowego generowanego przez napęd następuje jego zatrzymanie
  • Nadają się do pozycjonowania elementów maszyn i urządzeń.
  • Posiadają jednakowy moment obrotowy w obydwu kierunkach działania
  • W napędach obrotowych Aventics serii TRR ruch obrotowy wałka (trzpienia z wpustem) realizowany jest mechanizmem zębatkowym. Listwa zębata zabudowana jest w korpusie siłownika, a na jej końcach znajdują się tłoki
  • Regulacja kąta obrotu (w zakresie ok. +/- 7°) w napędach typu TRR pozwala na precyzyjne dopasowanie napędów do zabudowy
  • W celu zwiększenia trwałości i unikania uderzeń tłoka w pokrywę w napędach obrotowych Aventics serii TRR zastosowano amortyzację pneumatyczną
  • Do sygnalizacji położenia tłoka w napędach obrotowych Aventics serii TRR wykorzystywane są czujniki położenia.
  • Moduły obrotowe Aventics serii RCM przeznaczone są do wykonywania precyzyjnych ruchów kątowych i obrotowych i posiadają nastawialny lub regulowany kąt obrotu
  • Moduły obrotowe typu RCM mogą być wyposażone w amortyzatory hydrauliczne
  • Zastosowaniem modułów obrotowych Aventics serii RCM jest napędzanie elementów maszyn i urządzeń nie wymagających dużych momentów obrotowych (np. stoły podziałowe i obrotowe)
  • Napędy obrotowe łopatkowe Aventics serii RAK charakteryzuje cicha i elastyczna praca oraz modułową budowa. Stanowią alternatywę dla rozwiązania zębatkowego i zapewniają płynny ruch obrotowy w całym zakresie kąta obrotu oraz stałą wartość momentu obrotowego
  • Do sterowania napędami obrotowymi dwustronnego działania wykorzystuje się typowe zawory rozdzielające 5-drogowe
  • Sterowanie momentem napędów obrotowych Aventics odbywa się poprzez regulację ciśnienia zasilania sprężonym powietrzem.
  • Do regulacji prędkości napędu obrotowego Aventics stosuje się zawory dławiąco-zwrotne, a w szczególnych przypadkach przy małych prędkościach ruchu amortyzatory hydrauliczne.