Siłowniki z regulatorem prędkości - to warto wiedzieć!
Siłowniki pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem prędkości to specjalne napędy pneumatyczne stosowane min. do napędu głowic wiertarskich i frezarskich. Oparte są na rozwiązaniu siłowników pneumatycznych ISO15552 z dodatkowym zespołem hydraulicznym służącym do bezstopniowej regulacji prędkości ruchu tłoczyska. Zobacz film o rodzajach siłowników!
- Siłowniki z hydraulicznym regulatorem prędkości znajdują zastosowanie w procesach produkcyjnych wymagających precyzyjnej regulacji posuwu.
- Tłumienie hydrauliczne eliminuje podstawową wadę sprężonego powietrza, którą jest ściśliwość.
- Siłownik z dławieniem hydraulicznym posiada magnes w tłoku do montażu czujników położenia (kontaktronowych i elektronicznych) wykorzystywanych w układach automatycznego sterowania.
- Nowoczesne uszczelnienia z poliuretanu (PU) pozwalają na zasilanie powietrzem suchym i gwarantują wysoką trwałość.
- Siłowniki z dławieniem hydraulicznym wykonywane są o wielkościach średnic tłoka od 50 do 100 mm jako dwustronnego działania
- Do siłowników z regulatorem prędkości stosuje się typowe elementy mocujące od siłowników znormalizowanych ISO 15552
Dostępne opcje wykonania:
Obrót dławika powoduje bezstopniowe regulowanie prędkość wsuwania i wysuwania tłoczyska. Dostępne są dławiki standardowe (ustawienie przez kilka obrotów) lub dławiki wyskalowane (ustawienie na skali od 0 do 270°).
- z zaworem STOP (zawór blokujący):
Zawór STOP pozwala na zatrzymanie lub zablokowanie tłoczyska podczas jego wsuwania i wysuwania w dowolnej pozycji. Jeżeli zawór jest otwarty, to siłownik przesuwa się z ustaloną prędkością. Jeżeli zawór jest zamknięty, to siłownik zatrzymuje się w aktualnej pozycji. Zawór STOP standardowo dostarczany jest jako normalnie zamknięty (NC). Sterowanie może odbywać się pneumatycznie lub elektrycznie.
- z zaworem SKIP (zawór szybko działający)
Zastosowanie tego zaworu pozwala na uzyskanie dwóch prędkości w jednym suwie. Przy otwartym zaworze siłownik porusza się w suwem szybkim, przy zamkniętym zaworze z prędkością ustawioną na dławiku. Zawór STOP standardowo dostarczany jest jako normalnie zamknięty (NC). Sterowanie może odbywać się pneumatycznie lub elektrycznie.