Siłowniki obrotowe łopatkowe (wahadłowe) serii CRB1 SMC to kompaktowe siłowniki pneumatyczne wykonujące ruch obrotowy o kącie do 270°. Dzięki łożyskom kulkowym wału szczególnie dobrze nadają się do wykonywania precyzyjnych ruchów i przenoszenia dużych obciążeń promieniowych. W siłownikach łopatkowych elementem ruchomym jest tłok w formie łopatki umieszczonej w obudowie. Siłowniki obrotowe łopatkowe CRB1 stosowane są jako elementy wykonawcze i napędowe w maszynach i urządzeniach wykonujących ruch wahadłowy lub obrotowy. Obszarem aplikacji są: - systemy transportowe, - systemy handlingowe, - roboty i manipulatory przemysłowe, - układy otwierania/zamykania. Siłowniki obrotowe łopatkowe SMC serii CRB1 wykonywane są o wielkościach 50, 63, 80 i 100. Standardowe kąty obrotu dla siłowników łopatkowych wynoszą: 90°, 180°, 270°. Dostępne są również niestandardowe kąty obrotu: 100°, 190°, 280°. Siłowniki łopatkowe serii CRB1 wykonywane są z pojedynczą lub podwójną łopatką. Maksymalny moment obrotowy (proporcjonalny do ciśnienia zasilania) wynosi 150 Nm dla wielkości 100 z podwójną łopatką dla wersji z pojedynczą łopatką 75 Nm. Wielkość napędu łopatkowego oznacza wartość generowanego momentu obrotowego. Siłowniki obrotowe łopatkowe SMC odznaczają się wysoką powtarzalnością kąta obrotu. Mogą być zasilane powietrzem suchym.
Siłowniki obrotowe łopatkowe serii CRB1 SMC - co warto wiedzieć?
Siłowniki obrotowe łopatkowe SMC typu CRB1 to siłowniki pneumatyczne dwustronnego działania z jedną lub dwoma łopatkami o niewielkich gabarytach z dużym momentem obrotowym do stosowania w maszynach i urządzeniach oraz na liniach technologicznych.
W napędach wahadłowych z tłokiem łopatkowym elementem wytwarzającym moment obrotowy jest tłok o kształcie łopatki posiadający specjalną uszczelkę przekazujący moment na wał napędu.
Siłowniki łopatkowe serii CRB1 dzięki zastosowaniu łożysk kulkowych do łożyskowania wału odznaczają się wysoką niezawodnością i trwałością oraz zdolnością do przenoszenia obciążeń promieniowych.
Siłowniki obrotowe łopatkowe serii CRB1 mogą posiadać jednostronny lub dwustronny wał napędowy.
Zasilanie pneumatyczne może być podłączone do przyłączy gwintowanych umieszczonych prostopadle do osi siłownika lub osiowo. Dostępny jest wariant siłowników serii CRB1 z zabudowanymi złączkami wtykowymi.
Raz w miesiącu na Twojej skrzynce e-mail. Garść cennej wiedzy o produktach i rozwiązaniach w pneumatyce. Dzielimy się fachową wiedzą, praktycznymi poradami o komponentach, które sprzedajemy. Całość podana w atrakcyjnej formie. Chcesz wiedzieć, co dostaniesz na swoją skrzynkę e-mail? Zobacz w tym miejscu nasze ostatnie wydanie. Dołącz do ponad 7500 aktywnych subskrybentów z branży.
Strona używa cookies (ciasteczek) w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.