W ofercie posiadamy wysokiej jakości siłowniki pneumatyczne oraz akcesoria (elementy mocujące, czujniki położenia tłoka, uchwyty montażowe itp.) do profesjonalnych zastosowań w napędach maszyn i urządzeń o szerokim zakresie średnic i skoków roboczych
Siłowniki pneumatyczne wykonujemy zgodnie z normami ISO15552, ISO6431, ISO6432, ISO21287, UNITOP, CNOMO co zapewnia pełną zamienność pomiędzy różnymi producentami
Siłowniki pneumatyczne odznaczają się prostą konstrukcjią i wysoką niezawodnością oraz niskimi kosztami napraw i remontów
Przy pomocy produkowanych przez naszą firmę siłowników pneumatycznychbeztłoczyskowch można realizować długie i szybkie przemieszczenia.
Produkujemy siłowniki tłoczyskowe i beztłoczyskowe o ruchu liniowym
Dostępne są w wersjach jednostronnego (pchające i ciągnące) i dwustronnego działania.
Do zamocowania siłownikaw maszynach i urządzeniach, stosuje się elementy mocujące (elementy montażowe) dzięki którym uzyskuje się stałe lub wahliwe jego zamocowanie. Elementy montażowe przewidziane są do montażu:
do pokrywy tylnej lub przedniej siłownika pneumatycznego
do korpusu lub tulei siłownika
na tłoczysku siłownika
Elementy mocujące wykonywane są z następujących materiałów:
aluminium,
stali węglowej,
żeliwa,
stali nierdzewnej i kwasoodpornej,
tworzywa sztucznego.
Produkcja siłowników pneumatycznych: jak to jest robione?
Produkcję siłowników pneumatycznych możemy podzielić na 9 głównych etapów. Zobacz nasz film, w którym pokazujemy jak my to robimy.
W Dziale Produkcji wszystko zaczyna się od cięcia profilu...
Dowiedz więcej o niezbędnych komponentach w pneumatyce:
1. W jaki sposób regulować prędkość ruchu siłowników pneumatycznych?
Do regulacji prędkości ruchu siłownika pneumatycznego przeznaczone są zawory dłąwiące i dławiąco-zwrotne. Regulacja odbywa się na całej długości skoku. Dla zapewnienia jej skuteczności należy:
amontować zawory dławiąco-zwrotne w przyłącza siłownika
zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe zamontowanie zaworu dławiąco-zwrotnego. Kierunek przepływu jest zaznaczony na zaworze, dławić należy zawsze powietrze wypływające z siłownika - tzw. dławienie na wylocie.
do regulacji prędkości siłownika nadają się także tzw. tłumiki z regulowanym przepływem wkręcone w rozdzielacz, regulacja taka nie jest zbyt precyzyjna.
2. Jak zmieniać siłę działania siłownika pneumatycznego?
Regulacja siły działania odbywa się wyłącznie przez regulację ciśnienia sprężonego powietrza.
3. Co to jest amortyzacja pneumatyczna?
Amortyzacja pneumatyczna odpowiada za płynne wyhamowanie ruchu siłownika pneumatycznego w końcu ruchu. Najszęściej występuje amortyzacja regulowana ręcznie. Dostępna jest także regulacja pneumatyczna samonastawna (np. w Festo) doposowująca siłę tłumienia do prędkości ruchu tłoczyska siłownika.
4. Jaka jest różnica pomiędzy siłownikiem tłoczyskowym a beztłoczyskowym?
Siłowniki beztłoczyskowe, zgodnie z nazwą, nie posiadają tłoczysko. W związku z tym są dużo krótsze przy tym samym skoku od siłowników standardowych. W siłownikach beztłoczyskowych elementem przenoszącym napęd jest wózek.
Bądź na bieżąco
Zapisując się do naszej bazy zyskasz: porady, informację o nowościach, dedykowane oferty i dostęp do limitowanych materiałów