Siłowniki z prowadnicami

Sortuj wg:

Siłowniki pneumatyczne z prowadnicami SMC to szeroka grupa uniwersalnych napędów pneumatycznych do dużych obciążeń zintegrowanych z elementami prowadzącymi spełniających dwie podstawowe funkcje:

  • przenoszenie zwiększonych sił poprzecznych (prostopadłych do osi siłownika) oraz momentów,
  • wykonywanie liniowych przemieszczeń bez obrotu tłoczyska.

Siłowniki z prowadnicami występują:

  • jako zintegrowane z układem prowadzenia serii MGJ, MGP-Z, MGPW, MGQ i MGF,
  • z dodatkowym zespołem prowadzącym (tzw. prowadnikiem) serii MGG i MGC,
  • siłowniki pneumatyczne z dwoma tłokami serii MGZ, CX2 i CXS.

Siłowniki z prowadnicami produkcji SMC stosowane są w maszynach i urządzeniach, w procesach produkcyjnych oraz do budowy manipulatorów przemysłowych lub systemów handlingowych.
Siłowniki pneumatyczne z prowadnicami oferowane są w wersji z łożyskami ślizgowymi lub kulkowymi. Nie wymagają zasilania sprężonym powietrzem smarowanym mgłą olejową.

Rozwiń

Siłowniki pneumatyczne z prowadnicami SMC - co warto wiedzieć?

  • Siłowniki pneumatyczne z prowadnicami dwustronnego działania są przeznaczone do stosowania w napędach maszyn, urządzeń i manipulatorów, gdzie występują obciążenia promieniowe (poprzeczne).
  • Siłowniki z prowadnicami występują także jako wykonania kompaktowe o małych gabarytach i nadają się do zabudowy w miejscach o ograniczonej przestrzeni.
  • Siłowniki z prowadnicami SMC mogą posiadać zespół prowadzący z łożyskami ślizgowymi oraz tocznymi (łożyska kulkowe wzdłużne kulkowymi) do przenoszenia większych obciążeń)
  • Płytka zamontowana na tłoczysku służy do zabudowy innego siłownika z prowadnicami, chwytaka, przyssawki lub innego oprzyrządowania.
  • Uszczelnienia w siłownikach z prowadnicami nie wymagają powietrza smarowanego.
  • Siłowniki z prowadnicami posiadają magnes w tłoku do współpracy z bezdotykowych czujnikami położenia (kontaktronowymi i elektronicznymi) i mogą pracować w układach automatycznego sterowania.
  • Czujniki położenia tłoka (kontaktronowe i elektroniczne) zastępują mechaniczne zawory krańcowe (krańcówki) i są montowane w kanałkach wykonanych w korpusie siłownika.
  • W zaawansowanych układach automatyki z zastosowaniem sterowników PLC zaleca się stosowanie czujników elektronicznych.
  • Do sterowania siłownikami z prowadnicami stosowane są zawory rozdzielające 5-drogowe lub 4-drogowe (4/2, 4/3, 5/2 lub 5/3).
  • Dostępne są zestawy naprawcze i uszczelnienia do siłowników z prowadnicami.
Dodałeś ten produkt do koszyka

SKU:
Przejdź do koszyka
Dodano do koszyka

Cena jednostkowa: x
Usługa cięcia/rozpakowania:
Razem:
Przejdź do koszyka
Zapytanie o produkt
Nazwa produktu:
SKU:
Załączniki
Wyczyść formularz
Zapytanie o produkt