Siłowniki zatrzymujące, seria RS(D)Q/RS(D)G

Sortuj wg:

Siłowniki zatrzymujące (zderzakowe) serii RS(D)Q/RS(D)G SMC są specjalnymi napędami pneumatycznymi dwustronnego i jednostronnego działania ze wzmocnioną konstrukcją. Stosowane są na liniach technologicznych do zatrzymywania elementów na taśmach transportujących lub przenośnikach.
Wzmocniona konstrukcja siłowników zatrzymujących pozwala na bezpieczne przenoszenie sił i obciążeń prostopadłych do osi tłoczyska.
Siłowniki zatrzymujące z tuleją profilową serii RS(D)Q wykonywane są o średnicach nominalnych od D16 do D50 mm.
Siłowniki zatrzymujące okrągłe serii RS(D)G dostępne są o średnicach nominalnych D40 i D50 mm.

Dane techniczne

Skoki robocze:  10 mm, 15 mm, 20 mm, 25 mm i 30 mm.
Zakres ciśnień pracy: do 10 barów.

Siłowniki zatrzymujące mogą być zasilane powietrzem suchym.

Rozwiń

Siłowniki zatrzymujące SMC serii RS(D)Q/RS(D)G - co warto wiedzieć?

  • Siłowniki zatrzymujące SMC to specjalne siłowniki pneumatyczne dwustronnego i jednostronnego działania o wzmocnionej konstrukcji do stosowania jako urządzenia zatrzymujące i sortujące elementy na liniach technologicznych i produkcyjnych.
  • Siłowniki zatrzymujące SMC posiadają pogrubione tłoczysko wytrzymujące siły udarowe i obciążenie promieniowe. Na końcu tłoczyska może być zamontowana rolka lub dźwignia pozwalająca na zatrzymywanie elementów poruszających w jednym kierunku lub w dwóch kierunkach.
  • W siłownikach zatrzymujących w przyłączach zasilających mogą być zamontowane złączki wtykowe.
  • Siłowniki zatrzymujące SMC serii RS(D)Q montowane są bezpośrednio a serii RS(D)G za pośrednictwem zintegrowanego kołnierza montażowego.
  • Amortyzacja ruchu w krańcowych położeniach jest realizowana za pomocą elastycznych zderzaków.
  • Siłowniki zderzakowe o oznaczeniu serii RSQ i RSG nie posiadają magnesu. W siłownikach zderzakowych o oznaczeniu typu RSDQ i RSDG zabudowany jest magnes.
  • W siłownikach zderzakowych z magnesem krańcowe położenia sygnalizowane są bezdotykowymi czujnikami położenia tłoka (elektronicznymi lub kontaktronowymi), które montowane są w kanałkach wykonanych w korpusie siłownika lub na jego powierzchni z użyciem opasek i uchwytów.
  • Siłowniki zderzakowe z czujnikami położenia przeznaczone są do pracy w układach ze sterowaniem automatycznym.
  • Do sterowania siłownikami zatrzymującymi wykorzystuje się zawory rozdzielające 5-drogowe lub 3-drogowe.
Dodałeś ten produkt do koszyka

SKU:
Przejdź do koszyka
Zapytanie o produkt