Zespoły pneumatyczne przesuwne dwutłokowe serii CX2 to specjalne elementy napędowe z zabezpieczeniem przed obrotem stosowane w maszynach i urządzeniach. Za pomocą zespołów przesuwnych CX2 uzyskuje się dokładne pozycjonowanie oraz płynną pracę i dużą siłę działania Dostępne są wersje zespołów przesuwnych dwutłokowych: - z łożyskowaniem ślizgowym serii CX2, - z łożyskami tocznymi serii CXWL. Podwójne tłoki stosowane w siłownikach typu CX2 dwukrotnie zwiększają siłę ich działania. Zastosowanie dwóch tłoków umożliwia także przenoszenie przez siłownik większych sił poprzecznych. Zespoły przesuwne serii CX2 są wykonywane o średnicach nominalnych od D10 do D32 mm. Skoki standardowe wynoszą od 25 do 200 mm Zespoły przesuwne dwutłokowe serii CX2 nie wymagają smarowania sprężonego powietrza.
Zespoły przesuwne dwutłokowe, seria CX2 produkcji SMC - co warto wiedzieć?
Zespoły pneumatyczne przesuwne dwutłokowe typu CX2 oraz CXCWL to specjalistyczne napędy dwustronnego działania do stosowania w aplikacjach, gdzie mogą występować obciążenia promieniowe oraz długie przemieszczenia.
Zastosowanie łożyskowania tocznego (łożysk kulkowych wzdłużnych) zwiększa precyzję i płynność ruchu i zmniejsza jego opory.
Kompaktowa konstrukcja i niski profil pozwalają na zastosowanie zespołów przesuwnych serii CX2 w aplikacjach w ograniczonych przestrzeniach.
Wysoki poziom dokładności pozycjonowania w zespołach przesuwnych uzyskuje się dzięki dwóm równoległym tłoczyskom, które zapobiegają obracaniu płyty mocującej; tolerancja równoległości tłoczysk jest bardzo zawężona.
Zastosowanie amortyzatorów hydraulicznych w zespole przesuwnym służy do pochłaniania energii ruchu w aplikacjach o dużej prędkości i niskim obciążeniu i aplikacjach o niskiej prędkości i dużym obciążeniu.
Zespoły przesuwne dwutłokowe montowane są bezpośrednio z użyciem otworów przelotowych.
Uszczelnienia w siłownikach przesuwnych dwutłokowych serii CX2 nie wymagają powietrza smarowanego.
Zespoły dwutłokowe serii CX2 wyposażone są w magnes umożliwiający działanie bezdotykowych czujników położenia (kontaktronowych i elektronicznych) i mogą pracować w układach automatyki.
Czujniki położenia tłoka są montowane w kanałkach w korpusie siłownika lub na szynie łączącej płyty końcowe.
Do sterowania siłownikami serii CX2 stosowane są zawory rozdzielające 5-drogowe lub 4-drogowe (funkcje 4/2, 4/3, 5/2 lub 5/3).
Raz w miesiącu na Twojej skrzynce e-mail. Garść cennej wiedzy o produktach i rozwiązaniach w pneumatyce. Dzielimy się fachową wiedzą, praktycznymi poradami o komponentach, które sprzedajemy. Całość podana w atrakcyjnej formie. Chcesz wiedzieć, co dostaniesz na swoją skrzynkę e-mail? Zobacz w tym miejscu nasze ostatnie wydanie. Dołącz do ponad 7500 aktywnych subskrybentów z branży.
Strona używa cookies (ciasteczek) w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.