STACJE (BLOKI) PRZYGOTOWANIA SPRĘŻONEGO POWIETRZA 2-ELEMENTOWE G 1/2" i G 3/4" SERIA Multifix, WIELKOŚĆ 2
Zastosowanie bloków (stacji) przygotowania sprężonego powietrza 2-elementowych G 1/2" i G 3/2", seria Multifix wielkość 2
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Multifix (2-elementowe) G 1/2" i G 3/4" (wielkość 2) to elementy przygotowujące medium robocze w instalacjach pneumatycznych występujących w przemyśle
- Stacje przygotowania 2-elementowe Multifix 2 składają się z połączonych w jeden element filtro-reduktora i smarownicy
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza występują w układach zasilających i sterujących we wszystkich gałęziach przemysłu
- Są stosowane w układach pneumatycznych dla uzyskania wymaganej czystości powietrza i ustawienia właściwego ciśnienia wyjściowego oraz wprowadzenia do instalacji oleju smarującego w postaci mgły olejowej
- Filtro-reduktor Multifix G 1/4" i G 3/8" filtruje medium robocze i utrzymują nastawioną wartość ciśnienia wyjściowego, bez względu na wahania ciśnienia wejściowego.
- Przy wzroście ciśnienia wyjściowego ponad wartość nastawioną zaworofiltr odpowietrza układ i dalej utrzymuje zadane ciśnienie wyjściowe
- Regulacja ciśnienia sprężonego powietrza: pokrętłem
- Smarownica sprężonego powietrza w sposób regulowany (regulacja kroplenia) wprowadza do przewodów pneumatycznych mgłę olejową stosowaną do smarowania ruchomych części elementów pneumatyki oraz ich uszczelnień
Elementy mocujące i montażowe:
-
Do zamocowania stacji przygotowania powietrza o wielkości 2 przeznaczony jest kątownik mocujący W2 (zobacz) lub kątownik do mocujący z nakrętką do mocowania pulpitowego MW2 (zobacz)
-
Do połączenia stacji przygotowania powietrza z innymi elementami FRL w ramach typoszeregu 2 stosuje pakiet złączy KP2 (zobacz)
Bloki przygotowania sprężonego powietrza 2-elementowe Multifix G1/2 i G3/4 wielkość 2, co warto wiedzieć?
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Multifix o wielkości 2 z gwintem G1/2 lub G3/4 to uniwersalne zespoły dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych
- Stosowanie bloków przygotowania sprężonego powietrza jest niezbędne dla właściwej pracy elementów pneumatyki
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Multifix wielkość 2 stosowane są dla uzyskania odpowiedniej czystości powietrza, ustawiania i utrzymywania ciśnienia wyjściowego oraz smarowania elementów pneumatyki
- Stałe ciśnienie wyjściowe utrzymywane jest bez względu na wahania ciśnienia wejściowego
- Przy wzroście ciśnienia po stronie wyjścia ponad ustawioną wartość filtroreduktor odpowietrza stronę wyjściową
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Multifix G 1/2" i G 3/4" wielkość 2 mają półautomatyczny spust kondensatu (dostępne inne opcje)
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Multifix wyposażone są w manometr
- Na korpusach bloków przygotowania sprężonego powietrza Multifix zaznaczono strzałkami kierunek przepływu
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Multifix wielkość 2 mają zbiorniki nieosłonięte z poliwęglanu (dostępne zbiorniki metalowe z wziernikiem lun osłony zbiornika)
- Smarownica sprężonego powietrza Multifix posiada regulację kroplenia
- Do smarownic serii Multifix G 1/2" i G 3/4" zalecany jest olej hydrauliczny o lepkość kinematycznej 32 mm2/s
Zalety stosowania:
- automatyczne odpowietrzenie strony wtórnej w przypadku wzrostu ciśneinia na wyjściu
- możliwość rozszerzania funkcjonalności poprzez dokładania innych elementów FRL
- prosty montaż poszczególnych komponentów przy użyciu pakietów łączeniowych w ramach tej samej wielkości (typoszeregu)
- pokrętło można zablokować przez wciśnięcie
- mozliwość napełniania olejem zbiornika pod ciśnieniem
Parametry techniczne:
- Materiały: korpus - odlew ciśnieniowy z cynku Z410, kołpak sprężyny - POM, membrana i uszczelki - NBR, zbiornik - poliwęglan
- Medium robocze: sprężone powietrze, gazy neutralne
- Wykonanie: filtroreduktor membranowy ze sterowaniem powrotnym, z wbudowaną smarownicą
- Przepływ: 140 do 5800 l/min*****
- Zuzycie powietrza wlasnego: brak
- Zakres temperatur: -10°C do +60°C
- Ciśnienie wejściowe (w zależności od typu): 1,5 - 16 bar
- Zakres regulacji ciśnienia (w zależności od typu: 0,1 do 16 bar
- Sposób usuwania kondensatu: pólautomatyczny****
- Przyłącze manometru: G 1/4"
- Gwint do mocowania pulpitowego: M50x1,5
- Dokładność filtracji: 5 µm
- Maks. ilość kondensatu w zbiorniku: 50 cm³
- Objętość zbiornika oleju: 125 cm³
- Dozowanie oleju przez smarownicę przy przepływie 1000 l/min: ok. 1- 2 krople/min
- Minimalny przepływ do zadziałania smarownicy (przy 6 bar): 140 l/min
- ATEX: urządzenie bez własnego potencjalnego źródła zapłonu w oparciu o dyrektywę 2014/34/UE, Strefy II 2GD IIA/IIB/IIC T4 0°C < Ta < 60°C (nie dotyczy wrersji z zamkiem E11)
- Zakres dostawy: stacja przygotowania powietrza razem z manometrem 50 mm
- Blokada nastawy: poprzez wciśnięcie pokrętła
- Opcje wykonania:
- wersja zamykana na zamek bębenkowy - K, wersja zamykana z zamkiem bębenkowym Volkswagen E 11*** - KE11, wersja z osłoną zbiornika -S, wersja ze zbiornikiem metalowym z wziernikiem - M, spust automatyczny - AM, elektryczna kontrola poziomu oleju w smarownicy - N, spust automatyczny kondensatu NC (0 - 16 bar) - AMNC, wersja bezpieczna z osłoną zbiornika, zaworem kulowym odcinającym oraz z zaworem powolnego startu Soft-Start - Si
Uwagi:
- wersję standardową należy stosować w pierwszej kolejności ze względu na uniwersalne zastosowanie zakresu regulacji ciśnienia
- ** kopułka kropląca wykonana z połączenia metalu i szkła
- *** zamek dostarczany bez kluczyka
- **** w momencie spadku ciśneinia wejściowego poniżej min. ciśnienia wejsciowego (ok. 0,5 bar), zawór spustowy otwiera sie automatycznie.
- ***** przepływ przy ciśneinieniu zasilania P1 = 10 bar, ciśneiniu wyjściowym P2 = 6,3 bar i spadku cisnienia 1 bar
- nie należy dokręcać korka spustowego (śruby spustowej) do oporu gdyż półautomatyczne opróżnianie z kondensatu może nie działać!