STACJE (BLOKI) PRZYGOTOWANIA SPRĘŻONEGO POWIETRZA 3-ELEMENTOWE G 1/4" - G 3/8 SERIA FUTURA, WIELKOŚĆ 1
Zastosowanie bloków (stacji) przygotowania sprężonego powietrza 3-elementowych G1/4" - G 3/8, seria FUTURA wielkość 1
- Stacjeprzygotowania sprężonego powietrza Futura (3-elementowe) z gwintami G 1/4" i G 3/8" o wielkości 0 (Futura 0) to elementy stosowane w instalacjach pneumatycznych dla przygotowania medium roboczego
- Bloki przygotowania Futura składają się z zestawu w skład którego wchodzą: filtr, reduktor i smarownica
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza przewidziane są do stosowania w układach zasilających i sterujących we wszystkich gałęziach przemysłu
- Dzięki stacjom przygotowania powietrza uzyskuje sie wymaganą klasę czystości powietrza
- Zadaniem filtra jest oczyszczenie sprężonego powietrza z cząstek stałych oraz w ograniczonym zakresie usunięcie zanieczyszczeń ciekłych
- Reduktor ciśneinia służy do ustawienia właściwego ciśnienia wyjściowego bez względu na wahania ciśnienia wejściowego
- W przypadku niekontrolowanego wzrostu ciśnienia wyjściowego ponad wartość nastawioną (np. spowodowaną czynnikami zewnętrznymi) reduktor ciśneinia odpowietrza układ i dalej utrzymuje zadane ciśnienie wyjściowe
- Regulacja ciśnienia sprężonego powietrza: ręczna za pomocą pokrętła
- Pokrętło wyposażone jest w blokadę za pomocą kłódki zabezpieczającą przed zmianą nastawy (należy używać kłódki VHS 20)
- Smarownica wprowadza do instalacji olej w postaci mgły olejowej
- Mgła olejowa potrzebna jest do smarowania ruchomych części elementów pneumatyki oraz ich uszczelnień
- Smarownica sprężonego powietrza posiada regulację kroplenia
- Smarownice Futura w bloku 3-elementowym o wielkości 1 posiadają półautomatyczny sposób napełniania olejem zbiornika, co nie wymaga odłączania zasilania sprężonym powietrzem
Elementy mocujące i montażowe:
- Do zamocowania stacji przygotowania powietrza o wielkości 1 przeznaczony jest kątownik mocujący W1F (zobacz)
- Do połączenia stacji przygotowania powietrza z innymi elementami FRL w ramach typoszeregu 1 stosuje się:
- pakiet łączący standardowy KP1F (zobacz)
- pakiet łączący z uchwytem naściennym KPW1F (zobacz)
Bloki przygotowania sprężonego powietrza 3-elementowe FUTURA G1/4 i G3/8 wielkość 1, co warto wiedzieć?
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA o wielkości 1 z gwintem G1/4 lub G3/8 to nowoczesne zespoły dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURAE stosuje się dla filtracji powietrza, ustawiania i redukowania ciśnienia wyjściowego oraz smarowania układów i elementów pneumatyki
- Stosowanie bloków przygotowania sprężonego powietrza 3-elementowych jest niezbędne dla właściwej pracy elementów pneumatyki
- Ciśnienie wyjściowe jest utrzymywane jest bez względu na wahania ciśnienia wejściowego
- Przy wzroście ciśnienia po stronie wyjścia powyżej wartości nastawionej reduktor odpowietrza stronę wyjściową, po osiągnięciu wartości ustawionej zawór odpowietrzający się zamyka
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA G1/4 i G3/8 standardowowyposażone są w półautomatyczny zrzut kondensatu (dostępne inne opcje)
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA 3-elementowe serii 1 wyposażone są w manometr okrągły
- Na korpusach bloków przygotowania sprężonego powietrza FUTURA zaznaczono strzałkami kierunek przepływu
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA wielkość 1 posiadają zbiorniki poliwęglanu z osłoną z tworzywa (dostępne są zbiorniki metalowe z wziernikiem)
- Smarownica sprężonego powietrza FUTURA posiada regulację kroplenia
- Do smarownic serii FUTURA G 1/4 zalecany jest olej hydrauliczny o lepkość kinematycznej 32 mm2/s
- Smarownice Futura w bloku 3-elementowym o wielkości 1 można napełniać olejem w sposób półautomatyczny przez co nie jest konieczne odłączenia zasilania sprężonym powietrzem
Zalety stosowania:
- automatyczne odpowietrzenie instalacji przy wzroście ciśnienia wyjściowego
- prosty montaż poszczególnych komponentów przy użyciu pakietów łączeniowych w ramach tej samej wielkości (typoszeregu)
- pokrętło można zablokować przez wciśnięcie
- pokrętło posiada funkcję blokady przy użyciu kłódki - należy używać kłódkę o kodzie VHS 20
Parametry techniczne:
- Materiały:
Korpus: PA 66 GF60, kołpak sprężyny: POM, membrana i uszczelki: NBR, zbiornik kondensatu: poliweglan, osłona zbiornika: tworzywo sztuczne lub zbiornik metalowy (opcja)
- Medium robocze: sprężone powietrze, gazy neutralne
- Wykonanie: filtroreduktor membranowy ze sterowaniem powrotnym, z wbudowaną smarownicą
- Wykonanie: filtroreduktor membranowy ze sterowaniem powrotnym, z wbudowaną smarownicą
- Przepływ: 90 do 1750 l/min, odpowietrzenie wtórne: 70 l/min
- Zakres temperatur: -10°C do +50°C
- Ciśnienie wejściowe (w zależności od typu): 1,5 - 16 bar
- Zakres regulacji ciśnienia (w zależności od typu): do 16 bar
- Sposób usuwania kondensatu: pólautomatyczny**, spust automatyczny dostępny jako opcja
- Przyłącze manometru: G 1/4"
- Dokładność filtracji: 5 µm
- Maks. ilość kondensatu w zbiorniku: 28 cm³
- Gwint do mocowania pulpitowego: M36x1,5
- Dozowanie oleju przez smarownicę przy przepływie 1000 l/min: ok. 1-2 krople/min
- Objętość zbiornika oleju: 40 cm³
- Minimalny przepływ do zadziałania smarownicy (przy 6 bar): 90 l/min
- ATEX: Materiały eksploatacyjne bez własnego potencjalnego źródła zapłonu w odniesieniu do dyrektywy 2014/34/UE
- Zakres dostawy: stacja przygotowania powietrza razem z manometrem 50 mm
- Opcje wykonania:
Wersja ze zbiornikiem metalowym z rurką wziernikową (wziernikiem) - M, automatyczny spust kondensatu spustu - AM, automatyczny spust kondensatu NC (0 - 12 bar) - AMNC
** - kiedy ciśnienie wejściowe spadnie poniżej min. ciśnienia wejściowego (ok. 0,5 bar), zawór spustowy otwiera sie automatycznie.
UWAGA: nie należy dokręcać korka spustowego (śruby spustowej) do oporu gdyż półautomatyczne opróżnianie z kondensatu może nie działać!