ZAWORY DŁAWIĄCO-ZWROTNE G 1/8" i G 1/4" , DŁAWIENIE NA WYLOCIE ZE ZŁĄCZKĄ SKRĘCANĄ REGULACJA ŚRUBĄ POD WKRĘTAK Z NAKRĘTKĄ KONTRUJĄCĄ
Zawory dławiąco-zwrotne wtykowe z gwintem zewnętrznym z oringiem o kompaktowej budowie i korzystej cenie stanowią dodatkowe wyposażenie układów pneumatycznych i są wykorzystywane do regulowania prędkości ruchu siłowników pneumatycznych o ruchu liniowym lub obrotowym.
- zawory dławiąco-zwrotne są to zawory stanowiące połączenie zaworu dławiącego i zaworu zwrotnego
- kierunek dławienia przepływu: typ B - od gwintu do przewodu (dławienie na wypływie - Standard)
- zawory dławiąco zwrotne otwierają przepływ sprężonego powietrza w jednym kierunku i pozwalają na regulowane dławienie w kierunku przeciwnym
- zastosowanie złączki skręcanej pozwala na trwałe i pewne podłączenie przewodu pneumatycznego
- zawory dławiąco-zwrotne wtykowe kątowe przewidziane są do montażu bezpośrednio w przyłączu siłownika, co zwiększa skuteczność regulowania prędkości
- prawidłowe zamontowanie zaworu do siłownika (dławienie powietrza wylotowego) redukuje zjawisko slip-stick i gwarantuje płynny ruch siłownika
- uszczelnienie gwintu: pierścień oring
- zalety: kompaktowa budowa
- wykonanie materiałowe: mosiądz niklowany, aluminium lub tworzywo sztuczne
- zalecane zastosowanie: do siłowników od średnicy D16 mm
Uwaga: na śrubie drążonej w celu uniknięcia pomyłek umieszczone jest oznaczenie typu zaworu. Llitera B oznacza zawór dławiąco-zwrotny z dławieniem na wylocie
Dane techniczne:
- media robocze: sprężone powietrze, gazy neutralne
- kierunek dławienia (typ B): od gwintu zewnętrznego do złączki skręcanej
- gwinty przyłączeniowe zewnętrzne: od M5 do G 1/4"
- średnica zewnętrzna przewodów: od D4.3x3 do D10x8 mm
- zakres temperatury: -20 °C do maks. +80 °C
- zakres ciśnień roboczych: 0.2 do 10 bar
- materiały: śruba drążona - mosiądz niklowany, nakrętka: mosiądz niklowany, uszczelki: NBR, pierścień uszczelniajacy i dystansowy: tworzywo sztuczne
- zalety: kompaktowa budowa, łatwa regulacja, płynny ruch siłownika, duża wytrzymałość mechaniczna