ZAWORY PNEUMATYCZNE 5/3 G 1/4", SERIA SF4000
Charakterystyka zaworów pneumatycznych 5/3 G 1/4" serii SF4000
- Zawory pneumatyczne 5/3 G 1/4" serii SF4000 to elementy pneumatyki służące do sterowania kierunkiem przepływu sprężonego powietrza
- Zawory o funkcji 5/3 stosowane są do sterowania siłownikami pneumatycznymi dwustronnego działania
- Dzięki zaworom pneumatycznym o funkcji 5/3 można zatrzymać siłownik pneumatyczny w położeniu pośrednim
- Odmiany położenia środkowego: w położeniu środkowym odcięty, w położeniu środkowym zasilany, w położeniu środkowym odpowietrzony
- Zatrzymanie siłownika z zastosowaniem zaworu 5/3 nie jest precyzyjne (nie jest to typowe pozycjonowanie!)
- Zawory rozdzielające pneumatyczne 5/3 G 1/4" stosuje się do sterowania pośredniego siłownikami pneumatycznymi
- Zawory pneumatyczne 5/3 G 1/4" wymagają do pracy sterującego ciśnienia minimalnego 2 bary
- Rozdzielacze pneumatyczne 5/3 G 1/4" serii SF4000 montowane są przewodowo z zastosowaniem np. złączek wtykowych (tzw. zawory przewodowe)
- Rozdzielacze 5/3 G 1/4" mogą być montowane na płytach przyłączeniowych serii MF4500 (do 14 szt.)
- Dla prawidłowej pracy rozdzielacza zalecane jest wkręcenie w przyłącza odpowietrzające (oznaczone 3 i 5 ) tłumików hałasu G 1/4
Zasada działania:
Zawory 5/3 są przesterowane w dwa położenia skrajne sygnałem pneumatycznym podawanym na prawą lub lewą stroną. W stanie przesterowania sygnał pneumatyczny musi być utrzymywany. Po zaniku ciśnienia w przyłączu sterującym zawór wraca do położenia środkowego (wycofanie za pomocą sprężyn centrujacych)
Dane techniczne:
Materialy:
Korpus i suwak: aluminium, uszczelki: NBR, pilot: poliamid (wzmocniony wlóknem szklanym)
Odmianay zaworów: w położeniu środkowym odcięty, w położeniu środkowym zasilany, w położeniu środkowym odpowietrzony
Sposób centrowania: sprężyny centrujące
Gwinty przyłączeniowe: G 1/4"
Przyłącza sygnału sterującego: 2 x G 1/8"
Przepływ: 590 l/min
Ciśnienie pracy: 2 do 10 bar
Ciśnienie sterujące: 2 do 8 bar
Zakres temperatur: -10°C do +60°C
Medium robocze:
sprężone powietrze filtrowane suche lub smarowane