Regulamin Sklepu Internetowego AIR-COM
I. Definicje użyte w Regulaminie Sklepu Internetowego pojęcia oznaczają:
- Adres Sprzedawcy: Air-Com Pneumatyka - Automatyka Sp. z o. o Sp. k., ul. Wrocławska 41, 55-095 Długołęka, adres e-mail: [email protected], numer telefonu: +48 71 799 45 81
- Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – i) osoba fizyczna, w tym Konsument, która posiada zdolność do czynności prawnych i/lub ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a także ii) osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta lub zamierza korzystać ze Sklepu Internetowego.
- Konsument – Klient dokonujący ze Sprzedawcą transakcji niebędący przedsiębiorcą.
- Konto - nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Klientowi na założenie Zamówienia.
- Oddział - oddział Sprzedawcy w Polsce niebędący Siedzibą Sprzedawcy, wskazany w Sklepie.
- Opiekun - przedstawiciel Sprzedawcy przypisany Klientowi w związku z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin - niniejszy regulamin.
- Sklep/Sklep Internetowy - sklep internetowy „Air-Com” prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.air-com.pl.
- Sprzedawca - wpisany do Krajowego Rejestru sądowego (KRS 0000861793; REGON 932991905) prowadzący działalność w ramach spółki z ograniczoną odpowiedzialności spółki komandytowej pod nazwą Air-Com Pneumatyka Automatyka spółka z ograniczona odpowiedzialnością spółka komandytowa NIP 8951812517 ul. Wrocławska 41 55-095 Długołęka.
- Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość, określające rodzaj i/lub liczbę Towarów oraz inne treści przewidziane prawem.
II. Postanowienia ogólne
- Regulamin Sklepu Internetowego określa zasady korzystania Klientów ze Sklepu Internetowego. Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, w którym:
- umożliwia Klientom składanie Zamówień,
- informuje Klientów o Towarach dostępnych w Sklepie Internetowym.
- Informacje o Towarach, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny podane w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c.
- Informacja o cenie podawana w Sklepie Internetowym ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w treści art. IV.4.2 Regulaminu Sklepu Internetowego.
III. Zakres, warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
Sprzedawca zobowiązuje się do świadczeń na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie Sklepu Internetowego.
IV. Zawarcie Umowy sprzedaży Towaru w Sklepie Internetowym
- Klient w Sklepie może złożyć Zamówienie (kupić) wybrane Towary, tj. zawrzeć Umowę sprzedaży Towarów na odległość. Umowa sprzedaży Towarów zostanie zawarta wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w treści art. IV.4.2 Regulaminu Sklepu Internetowego. Zamówienie można złożyć za pomocą formularza w Sklepie Internetowym.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość w Sklepie Internetowym należy wybrać Towar dostępny w Sklepie Internetowym i złożyć Zamówienie, podejmując kolejne czynności w oparciu o informacje wyświetlane w Sklepie.
- Złożenie Zamówienia możliwe jest po akceptacji Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje odpowiednią wiadomość e-mail, a w szczególności:
- e-mail będący potwierdzeniem wpływu Zamówienia do Sklepu Internetowego,
- e-mail potwierdzający wszystkie istotne elementy Zamówienia, wówczas Umowa sprzedaży zostanie zawarta wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości zawierającej informację o potwierdzeniu Zamówienia.
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży z odbiorem Towaru stacjonarnie z płatnością przez Internet oraz nieodebrania Towaru (pomimo dodatkowego wezwania Klienta do odbioru i bezskutecznego upływu dodatkowego terminu nie krótszego niż 7 dni) w terminie 14 dni od uzgodnionego dnia dostawy Towaru, Umowa sprzedaży rozwiązuje się, a Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi otrzymane płatności, w każdym przypadku nie później niż w ciągu 7 dni od daty rozwiązania Umowy sprzedaży, co nie uchybia możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku niewskazania dnia dostawy Towaru w ramach złożonego Zamówienia (pomimo dodatkowego wezwania Klienta do ustalenia terminu dostawy i bezskutecznego upływu dodatkowego terminu nie krótszego niż 7 dni) Umowa sprzedaży rozwiązuje się z upływem 21 dni od daty złożenia Zamówienia, a Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi otrzymane płatności, co nie uchybia możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży z obowiązkiem uiszczenia zapłaty stacjonarnie i niedokonania płatności w terminie, Umowa Sprzedaży rozwiązuje się (okres trwania Umowy sprzedaży).
- Klient może anulować Zamówienie przed dniem otrzymania wiadomości e-mail, o której mowa w art. IV.4.2 Regulaminu Sklepu Internetowego. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą. Sprzedawca zapewnia Klientowi prawo zapoznania się z treścią Zamówienia. Możliwość anulowania Zamówienia nie uchybia możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła, etc, przy czym w przypadku oferty dla Klientów nie będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta informacje o ceny Towarów mogą prezentować wartości bez VAT, co będzie wyraźniej oznaczone w Sklepie.
- W przypadku Towarów wysyłanych z zagranicy koszt dostarczenia Towaru jest ustalany między Stronami indywidualnie.
- W przypadku gdy zamówienie będzie obejmować Towary sprowadzane spoza Polski na specjalne zamówienie Klienta dostawa takich Towarów może się wiązać z dodatkowymi kosztami, o których Klient zostanie poinformowany.
- Sprzedawca przewiduje możliwość organizowania czasowych promocji w Sklepie m.in. w zakresie wprowadzenia darmowej dostawy dla zamówień przekraczających określoną kwotę. Szczegóły dotyczące aktualnych w danym momencie promocji będą się znajdować w Sklepie.
- Dostępne dla danego Zamówienia sposoby płatności są prezentowane w toku składania Zamówienia. Sposoby płatności zależą od wybranego przez Klienta sposobu zawarcia Umowy sprzedaży, wybranego Towaru, sposobu dostawy oraz innych ograniczeń, o których Klient zostanie poinformowany w toku składania Zamówienia. Sprzedawca stosownie do wymagań podmiotów obsługujących płatności, umożliwia uiszczenie ceny w szczególności w następujący sposób:
- z góry - przelewem na konto Sprzedawcy,
- za pobraniem tj. gotówką kurierowi podczas dostarczenia towaru do Klienta (nie dotyczy Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta),
- kartą płatniczą w momencie odbioru osobistego towaru przez Klienta w Siedzibie Sprzedawcy (nie dotyczy Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta),
- gotówką w momencie odbioru osobistego towaru przez Klienta w Siedzibie Sprzedawcy (nie dotyczy Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta).
- W poszczególnych przypadkach istnieje możliwość skorzystania z odroczonego terminu płatności – Klient zainteresowany takim rozwiązaniem powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
- W przypadku gdy Klient wybrał płatność z góry za zamówienie powinien zapłacić w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Zamówienie zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży.
- Zakupione w Sklepie Towary dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, za pośrednictwem firmy spedycyjnej.
- Szczegóły dotyczące metod dostawy dostępne są podczas składania zamówienia oraz w odpowiedniej zakładce w Sklepie.
- Informacja o dostępności Towaru jest każdorazowo podawana przy Towarze lub w trakcie kontaktu z Klientem.
- W celu realizacji Zamówienia Klient jest zobowiązany podać wszystkie niezbędne dane umożliwiające ich realizację, tj.: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), numer telefonu kontaktowego lub innych danych wskazanych przez Sprzedawcę lub w trakcie kontaktu z Klientem.
- Zamówienie zostanie zrealizowane, pod warunkiem dostępności Towarów. W przypadku niedostępności Towaru, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o czasie oczekiwania na realizację Zamówienia, z prośbą o potwierdzenie woli dalszej realizacji lub o anulowaniu Zamówienia z powodu trwałego braku Towarów. Wiadomość e-mail, o której mowa w treści art. IV.4.2 Regulaminu Sklepu Internetowego zostanie dostarczona Klientowi po przyjęciu Towaru na stan magazynowy Sprzedawcy.
- Zamówione Towary mogą zostać dostarczone na adres wskazany przez Klienta, na terenie Polski. Koszty transportu i ewentualne koszty dodatkowe zostaną wyraźnie wskazane w toku składania Zamówienia.
- Klient ma możliwość osobistego odebrania zakupionego towaru w Siedzibie Sprzedawcy w Dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 po otrzymaniu informacji, że towar jest gotowy do odbioru lub w Oddziale po uprzednim umówieniu tego z ze swoim Opiekunem. Powyższe postanowienie nie dotyczy Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
- Sprzedawca wystawia w Sklepie Internetowym faktury w formie elektronicznej w formacie PDF. W przypadku złożenia Zamówienia na zakup Towaru Sprzedawca przesyła fakturę elektroniczną Klientowi na adres e-mail Klienta. Klient w każdym czasie ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy o wystawienie faktury w formie papierowej przesyłając taki wniosek na adres Sprzedawcy.
- W przypadku anulowania Zamówienia lub rezygnacji Klienta z dalszej realizacji Zamówienia, Klient niezwłocznie otrzyma zwrot uiszczonych przez siebie opłat, nie później niż w terminie 14 dni od dnia anulowania lub rezygnacji.
- Klient niebędący Konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, a w przypadku stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Czas potrzebny na wysłanie przyjętego przez Sprzedawcę Zamówienia określony jest w opisie każdego z Towarów w Sklepie, natomiast czas potrzebny na dostarczenie wysłanego zamówienia określony jest na właściwej podstronie w Sklepie.
- W przypadku, gdy Klient jako sposób dostawy towaru wybrał odbiór osobisty, termin wysłania towaru oznacza moment, w którym towar będzie gotowy do odbioru w Siedzibie Sprzedawcy lub w Oddziale.
- Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Terminy wskazywane przez Sprzedawcę dotyczą Dni roboczych, zarówno przygotowanie towarów do wysłania jak i ich nadanie odbywa się w Dni robocze.
- W przypadku gdy na zamówienie składa się kilka Towarów co do zasady termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla Towaru o najdłuższym czasie realizacji jednak na podstawie indywidualnych ustaleń między Stronami Sprzedawca może zrealizować gotową część zamówienia wcześniej.
- Towary mogą zostać wysłane i dostarczone oddzielnie, we właściwych dla siebie terminach.
- W przypadku gdy Klient zdecydował się na płatność z góry za zamówienie rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
V. Reklamacje w przypadku nabycia Towaru przez Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
- W przypadku wystąpienia wady towaru Klient niebędący Konsumentem ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny, z zastrzeżeniem ust. 3.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Klient może, na zasadach określonych przez Kodeks cywilny:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca odpowiada względem Klienta z tytułu rękojmi, jeśli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania towaru Klientowi.
- Reklamację składaną w oparciu o rękojmię należy wysłać drogą elektroniczną na adres: [email protected] lub pisemnie na właściwy adres Sprzedającego.
- W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi w razie potrzeby Klient jest obowiązany na swój koszt dostarczyć wadliwy towar do Siedziby Sprzedawcy.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć następujące informacje: dane identyfikujące Klienta, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Klienta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 21 dni.
- Postanowienia powyższego działu stosuje się wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
VI. Zwroty Towaru w przypadku nabycia przez Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta
- W przypadku gdy Klientem nie jest Konsument, możliwość zwrotu towaru odbywa się wyłącznie za zgodą Sprzedawcy, na wniosek Klienta przesłany w formie pisemnej. Sprzedawca może uzależnić wyrażenie zgody od zapłaty przez Klienta odstępnego w kwocie stanowiącej 30% (słownie: trzydzieści) wartości netto całego zamówienia lub wyższej, w przypadku, jeśli koszty związane z zakupem i realizacją całego zamówienia przekroczyły tę kwotę.
- Klient jest uprawniony do dokonania zwrotu towaru za zgodą Sprzedającego i pod warunkiem braku istnienia jakichkolwiek uszkodzeń towaru i jego opakowania oraz pokrycia pełnych kosztów transportu zwracanego towaru do magazynu, z którego nastąpiła dostawa dla Klienta.
- Rozliczenie za zwracany towar dokonywane będzie poprzez wystawienie i doręczenie Klientowi faktury korygującej wraz z fakturą obciążającą za zwrot towaru i koszty transportu
- Rozpatrywanie spraw, które dotyczą chęci zwrotu towaru odnoszą się tylko zamówień zrealizowanych do 3 miesięcy od daty wystawienia rzeczonej faktury.
- Dokumenty korygujące dotychczasowe rozliczenia nabywca otrzymuje w ciągu 30 dni od daty przyjęcia zwrotu Towaru.
- Z uwagi na indywidualny charakter projektu, zwrotowi nie podlegają wyprodukowane na zamówienie siłowniki pneumatyczne, odcinki węży, sprężyny gazowe oraz pozostałe Towary wykonywane lub sprowadzane na indywidualne zamówienie Klienta.
- Postanowienia powyższego działu stosuje się wyłącznie do Klientów niebędących Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
VII. Uprawnienia Konsumenta w związku z brakiem zgodności Towaru z umową i odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność świadczenia z umową.
- W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa powyżej w punkcie 2 i 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych powyżej w punkcie 2 i 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
- zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
- niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową,
- brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
- brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z innych środków ochrony,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zgłoszenia reklamacyjne z tytułu braku zgodności Towaru z umową można składać na adres Sprzedawcy.
- Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
VIII. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Konsument, który w Sklepie Internetowym zawarł Umowę sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy w postaci pisemnej lub elektronicznej.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy sprzedaży w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia rzeczy innego niż najtańszy). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem
- Towar powinien być zwrócony na adres Sprzedawcy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z Ustawą.
- W chwili odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca informuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy sprzedaży.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
- Towar dostarczany Sprzedawcy w wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży powinien być wolny od danych, w tym osobowych.
- Postanowienia niniejszego rozdziału stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.
IX. Odpowiedzialność dotycząca funkcjonowania Sklepu
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy bądź ograniczenia techniczne, w tym szybkość przesyłu danych sprzętu komputerowego, urządzenia końcowego, systemu teleinformatycznego oraz infrastruktury telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie ze Sklepu.
- Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez siebie sprzętem komputerowym lub urządzeniem końcowym oraz systemem teleinformatycznym lub telekomunikacyjnym, a Sklepem.
- Klient ponosi odpowiedzialność tak jak za własne działania lub zaniechania za działania lub zaniechania innego podmiotu, któremu umożliwia korzystanie ze Sklepu za pośrednictwem własnego Konta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu przez Klienta w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, Regulaminem lub przyjętymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego lub zwyczajami.
- Sprzedawca zastrzega możliwość zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej, w przypadku gdy nie naruszy to praw Klienta.
X. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usuwać niezwłocznie wady lub przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, jakie zostały zgłoszone przez Klientów.
- Klient może powiadomić Sprzedawcę o wszelkich wadach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Klient może zgłaszać Reklamacje Sklepu na adres Sprzedawcy. Za datę złożenia Reklamacji Sklepu uznaje się datę jej nadania do Sprzedawcy potwierdzoną stemplem pocztowym lub datę jej telefonicznego zgłoszenia.
- Klient może złożyć Reklamację Sklepu w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym miały miejsce wady lub przerwy w funkcjonowaniu Sklepu. Reklamację sklepu złożoną po upływie terminu określonego w zdaniu pierwszym, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Sprzedawca niezwłocznie powiadamia Klienta, co jednak nie uchybia możliwości dochodzenia przez Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
- W Reklamacji Sklepu Klient powinien podać: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia przyczyn Reklamacji sklepu.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Reklamację Sklepu:
- w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania – dotyczy Konsumentów,
- w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania – dotyczy Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
Odpowiedź na Reklamację Sklepu Sprzedawca przekaże Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rf.gov.pl.
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: [email protected].
XII. Spory z Konsumentami
- Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem nie będącym Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Niniejszego postanowienia nie stosuje się do Klientów będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
XIII. Warunki korzystania ze Sklepu
- Korzystanie ze Sklepu możliwe jest o ile system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient spełnia następujące, minimalne wymagania techniczne:
- Urządzenie (komputer, laptop tablet, smartfon bądź inne urządzenie obsługujące protokół HTTPS) podłączone do Internetu,
- Przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producentów przeglądarki oraz systemu operacyjnego urządzenia, z włączoną obsługą JavaScript i Cookies.
- Konto jest niezbędne do dokonywania zakupów w Sklepie.
- Konto pozwala Klientowi m.in. na sprawdzanie statusu zamówienia, przeglądanie historii zamówień oraz samodzielną edycję swoich danych w Koncie.
- Założenia Konta dokonuje się w pierwszej kolejności przez wypełnienie właściwego formularza w Sklepie zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tym formularzu.
- Następnie Sprzedawca weryfikuje dane wprowadzone przez Klienta, zwłaszcza pod kątem tego czy dany Klient jest Przedsiębiorcą.
- Sprzedawca może poprosić Klienta o przekazanie dodatkowych informacji czy dokumentów, w tym pełnomocnictw, mających na celu zweryfikowanie Przedsiębiorcy, a także osoby go reprezentującej.
- Z momentem rejestracji (założenia Konta) i przekazania przez Sprzedawcę danych dostępowych do Konta Klientowi tj. loginu i hasła, zostaje zawarta pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, na czas nieokreślony, umowa o prowadzenie Konta na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z Konta, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W tym celu Klient powinien wysłać do Sprzedawcy, na adres email podany w § 2 Regulaminu swoją rezygnację, co będzie skutkować niezwłocznym usunięciem Konta oraz rozwiązaniem umowy w tym zakresie.
XIV. Dane osobowe
- Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) informuję, iż Administratorem Państwa Danych Osobowych jest firma Air-Com Pneumatyka-Automatyka Sp. z o. o. Sp. k. z siedzibą w Długołęce, ul. Wrocławska 41, 55-095 Długołęka.
- Z Administratorem można skontaktować się pod adresem e-mail: [email protected].
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b) RODO w celu zarejestrowania się w Sklepie oraz złożenia zamówienia.
- Dane osobowe Klienta będą przechowywane do momentu usunięcia konta w serwisie www.air-com.pl lub zgłoszenia wniosku o usunięcie danych.
- W przypadku wyrażenia większej ilości zgód, podane dane osobowe będą przetwarzane również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych Klienta narusza przepisy RODO, Klient ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie skutkować będzie niemożliwością zarejestrowania się w Sklepie oraz złożenia zamówienia.
- Podane dane osobowe nie będą przechowywane na serwerach w państwie trzecim.
- W przypadku złożenia zamówienia, dane osobowe Klienta będą przekazane firmie kurierskiej w celu dostarczenia złożonego zamówienia.
- Podane dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w formie profilowania, konsekwencją profilowania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji o aktualnych promocjach.
XV. Postanowienia przejściowe i końcowe
- Umowa sprzedaży Towarów może być zawarta tylko i wyłącznie w języku polskim.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy (w tym za poniesione szkody) względem Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, za wyjątkiem opisanej w Regulaminie odpowiedzialności, jest wyłączona.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Sklepu Internetowego stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Polski.
- Sprzedawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia: i) zmian organizacyjnych lub prawnych Sprzedawcy, ii) zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do Sklepu, iii) zmiany funkcjonalności Sklepu, z zastrzeżeniem że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do jego funkcjonalności. Sprzedawca powiadomi Klienta o każdorazowej zmianie Regulaminu, w formie komunikatu przesłanego na adres e-mail podany Sprzedawcy przez Klienta. Klienci będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz do Zamówień, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu nie zmienia ich treści i warunków.
- Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw przysługujących Konsumentom na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Ustawy oraz k.c.
- O ile inne postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa wyłączne do treści udostępnianych w Sklepie, w szczególności prawa autorskie, oznaczenia Sklepu Internetowego, znaki towarowe Sprzedawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych oraz inne prawa własności intelektualnej podlegają ochronie prawnej i przysługują ich właścicielom, Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy. Korzystanie z wszelkich treści udostępnianych w Sklepie, w szczególności ich powielanie i rozpowszechnianie, dozwolone jest jedynie w zakresie wynikającym z przepisów prawa, w szczególności w ramach dozwolonego użytku osobistego.
- Aktualny Regulamin Sklepu Internetowego jest publikowany w Sklepie oraz na każde żądanie Klienta może mu być dostarczany drogą elektroniczną, (na adres e-mail wskazany w Koncie Klienta) bez dodatkowych opłat.
- Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 04.10.2024 r.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość:
wzor_oswiadczenia_o_odstapieniu_od_umowy_zawartej_na_odleglosc.pdf