PRZEPUSTNICE MIĘDZYKOŁNIERZOWE Z NAPĘDAMI PNEUMATYCZNYMI - Sectoriel
Przepustnice motylkowe międzykołnierzowe z napędami pneumatycznymi Sectoriel to elementy armatury przemysłowej, wykorzystywane w układach automatycznego sterowania i regulacji, zwłaszcza w układach pracujących w atmosferze zagrożonej wybuchem. Przepustnice służą do zamykania i otwierania przepływu mediów roboczych w rurociągach i instalacjach przemysłowych. Przepustnice motylkowe z napędami pneumatycznymi występują w odmianach:
- w wykonaniu z gniazdem z NBR i siłownikiem jednostronnego działania typu ASR
- w wykonaniu z gniazdem z NBR i napędem dwustronnego działania typu ADA
- w wykonaniu z gniazdem z EPDM i napędem jednostronnego działania typu ASR
- w wykonaniu z gniazdem z EPDM i napędem dwustronnego działania typu ADA
Dane techniczne:
Medium robocze: dla wykonania NBR - sprężone powietrze, gazy neutralne, węglowodory niearomatyczne, olej opałowy, woda, gaz ziemny, smary, oleje, glikol; dla wykonania EPDM - woda zimna i gorąca, woda morska, woda zdemineralizowana, alkohol, mleko wapienne, rtęć, alkalia, wodorotlenek sodu
Zakres średnic nominalnych: od DN40 do DN 300
Zasilanie napędu: sprężone powietrze suche lub nasmarowane, filtrowane
Ciśnienie robocze medium: do 16 bar
Ciśnienie zasilania napędu: do 8 bar
Temperatura pracy: dla uszczelnień NBR - od -10 °C do +80 °C; dla uszczelnień EPDM - od -15°C do +110°C (krótkotrwale do +130°C)
Temperatura pracy napędu: od -30 do +100 ºC
Sposób montażu: pomiędzy kołnierzami PN6, PN10/16, klasa 150 i JIS10K.
Materiały: korpus - odlew z żeliwa GJL-250, dysk - stal nierdzewna CF8M, gniazdo - NBR lub EPDM.
Typ montażu napędu: ISO 5211.
Przepustnice międzykołnierzowe z napędem pneumatycznym - co warto wiedzieć?
- Korpus przepustnicy jest pomalowany farbą epoksydową w kolorze niebieskim (RAL003), grubość powłoki lakierniczej wynosi 80 mikronów.
- Napędy pneumatyczne ADA/ASR posiadają wielofunkcyjny wskaźnik położenia przystosowany do mechanicznych wyłączników krańcowych.
- Do informowania o stanie otwarcia lub zamknięcia sterowanej przepustnicy stosowane są skrzynki wyłączników krańcowych montowane na napędach.
- Napędy pneumatyczne posiadają ograniczniki skoku. Ograniczniki skoku siłownika umożliwiają rzeczywistą regulację obrotu +/- 5° od położenia 90°. Regulacja kąta obrotu za pomocą ograniczników polega na odkręcaniu śrub blokujących i wyregulowaniu kąta obrotu.