![envelopes-bulk.webp [13.30 KB]](https://air-com.pl/storage/image/core_files/2024/11/4/950b1e573a638fcee9c6b8664fcb92fd/webp/aircom/preview/envelopes-bulk.webp)
Bądź na bieżąco
Zapisując się do naszej bazy zyskasz: porady, informację o nowościach, dedykowane oferty i dostęp do limitowanych materiałów
Przesyłając, wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail od Air-Com Pneumatyka-Automatyka
siłowniki obrotowe łopatkowe i zębatkowe to pneumatyczne napędy dwustronnego lub jednostronnego działania.
siłowniki łopatkowe posiadają jedną lub dwie łopatki.
siłowniki zębate mogą być wykonane z jedną listwą zębatą lub z dwoma.
w napędach wahadłowych z tłokiem łopatkowym elementem wytwarzającym moment obrotowy jest tłok obrotowy przekazujący ruch na wał napędu o kształcie łopatki ze specjalnym uszczelnieniem.
siłowniki obrotowe mogą posiadać jednostronny lub dwustronny wał napędowy z różnymi wariantami zakończenia.
siłowniki obrotowe mogą być wyposażone w zespół regulacji kąta obrotu, pozwalający na ustawienie dowolnego kąta ruchu lub jego regulację w końcowej fazie ruchu.
w siłownikach wahadłowych zębatkowych liniowy tłoka zamieniany jest na ruch obrotowy wału.
w siłownikach zębatkowych listwa zębata zamocowana jest do tłoka a jej liniowy ruch zamieniany jest na ruch obrotowy koła zębatego.
siłowniki obrotowe posiadają magnes pozwalający na zamocowanie magnetycznych czujników położenia (kontaktronowych lub elektronicznych).
w siłownikach zębatkowych uzyskuje się kąty obrotu: 90°, 180°, 270° i 360°.
Siłowniki obrotowe łopatkowe to elementy wykonawcze do maszyn wykonujących ruch wahadłowy lub obrotowy. Obszarem aplikacji są:
systemy transportowe,
systemy handlingowe,
roboty i manipulatory przemysłowe.
Tak, występują wersje siłowników obrotowych w których zamontowano zderzaki do regulowania kąta wychylenia (w końcach skoku)
Tak, siłowniki pneumatyczne obrotowe są odporne na przeciążenia. Po przekroczeniu wartości momentu obrotowego generowanego przez napęd następuje jego zatrzymanie bez uszkodzeń.
Regulacja momentu obrotowego w napędów obrotowych odbywa się poprzez regulację ciśnienia zasilania sprężonym powietrzem.
Do regulacji prędkości napędu obrotowego stosowane są zawory dławiąco-zwrotne, a w szczególnych przypadkach przy małych prędkościach ruchu i kąta obrotu amortyzatory hydrauliczne.