![envelopes-bulk.webp [13.30 KB]](https://air-com.pl/storage/image/core_files/2024/11/4/950b1e573a638fcee9c6b8664fcb92fd/webp/aircom/preview/envelopes-bulk.webp)
Bądź na bieżąco
Zapisując się do naszej bazy zyskasz: porady, informację o nowościach, dedykowane oferty i dostęp do limitowanych materiałów
Przesyłając, wyrażasz zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail od Air-Com Pneumatyka-Automatyka
Siłowniki pneumatyczne z hydraulicznym regulatorem prędkości to specjalne napędy pneumatyczne stosowane min. do napędu głowic wiertarskich i frezarskich. Oparte są na rozwiązaniu siłowników pneumatycznych ISO15552 z dodatkowym zespołem hydraulicznym służącym do bezstopniowej regulacji prędkości ruchu tłoczyska. Zobacz film o rodzajach siłowników!
Obrót dławika powoduje bezstopniowe regulowanie prędkość wsuwania i wysuwania tłoczyska. Dostępne są dławiki standardowe (ustawienie przez kilka obrotów) lub dławiki wyskalowane (ustawienie na skali od 0 do 270°).
Zawór STOP pozwala na zatrzymanie lub zablokowanie tłoczyska podczas jego wsuwania i wysuwania w dowolnej pozycji. Jeżeli zawór jest otwarty, to siłownik przesuwa się z ustaloną prędkością. Jeżeli zawór jest zamknięty, to siłownik zatrzymuje się w aktualnej pozycji. Zawór STOP standardowo dostarczany jest jako normalnie zamknięty (NC). Sterowanie może odbywać się pneumatycznie lub elektrycznie.
Zastosowanie tego zaworu pozwala na uzyskanie dwóch prędkości w jednym suwie. Przy otwartym zaworze siłownik porusza się w suwem szybkim, przy zamkniętym zaworze z prędkością ustawioną na dławiku. Zawór STOP standardowo dostarczany jest jako normalnie zamknięty (NC). Sterowanie może odbywać się pneumatycznie lub elektrycznie.
Siłowniki z regulatorem prędkości stosuje się w aplikacjach wymagających dokładnej regulacji prędkości ruchu siłowników pneumatycznych (np. w wiertarkach do drewna i tworzywa z regulowanym posuwem). Tłumienie hydrauliczne eliminuje ściśliwość sprężonego powietrza
Tak, siłowniki z regulatorem prędkości wykonane są na bazie standardowego siłownika ISO15552.
Siłowniki tego typu są bardzo mało wrażliwe na zmienne obciążenie. Nastawiona prędkość ruchu jest utrzymywana.
Tak, siłowniki posiadają możliwość regulowania prędkości zarówno ruchu roboczego jak i powrotnego
W układzie dławienia prędkości stosowany jest olej hydrauliczny, klasa H, symbol ISO HG 46, lepkość 4,5 E w 40°C.