Skok: 10 mm - 90 mm ,
Średnica tłoka D: 100 mm - 80 mm ,
Rodzaj gwintu: Rc - Rc ,
Przyłącze elektryczne: SDPC (długość kabla 0,5 m, złącze M12 4-pinowe) - SDPC (długość kabla 0,5 m, złącze M12 4-pinowe) ,
Średnica tłoka D: 32 mm - 63 mm ,
Rodzaj gwintu: Rc - Rc ,
Przyłącze elektryczne: L (3 m) - MAPC (długość kabla 1 m, złącze M8 3-pinowe) ,
Czujnik położenia: M9B- czujnik elektroniczny, standardowy, 2-przew., kabel poziomy, 0,5 m - bez czujników
Skok: 10 mm - 75 mm ,
Rodzaj gwintu: Rc - Rc ,
Przyłącze elektryczne: L (3 m) - L (3 m) ,
Czujnik położenia: A73- czujnik kontaktronowy, >5<24V DC, <100V AC, LED, kabel pionowy 0,5 m - bez czujników
Skok: 10 mm - 80 mm ,
Rodzaj gwintu: Rc - Rc ,
Przyłącze elektryczne: L (3 m) - L (3 m) ,
Czujnik położenia: A93- czujnik kontaktronowy, >5<24V DC, <100V AC, LED, kabel poziomy 0,5 m - brak
Skok: 100 mm - 970 mm ,
Średnica tłoka D: 25 mm - 63 mm ,
Rodzaj gwintu: Rc - Rc ,
Przyłącze elektryczne: L (3 m) - SDPC (długość kabla 0,5 m, złącze M12 4-pinowe) ,
W jaki sposób regulować prędkość ruchu siłowników pneumatycznych?
Do regulacji prędkości ruchu siłownika pneumatycznego przeznaczone są zawory dłąwiące i dławiąco-zwrotne. Regulacja odbywa się na całej długości skoku. Dla zapewnienia jej skuteczności należy:
amontować zawory dławiąco-zwrotne w przyłącza siłownika
zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe zamontowanie zaworu dławiąco-zwrotnego. Kierunek przepływu jest zaznaczony na zaworze, dławić należy zawsze powietrze wypływające z siłownika - tzw. dławienie na wylocie.
do regulacji prędkości siłownika nadają się także tzw. tłumiki z regulowanym przepływem wkręcone w rozdzielacz, regulacja taka nie jest zbyt precyzyjna.
Jak zmieniać siłę działania siłownika pneumatycznego?
Regulacja siły działania odbywa się wyłącznie przez regulację ciśnienia sprężonego powietrza.
Co to jest amortyzacja pneumatyczna?
Amortyzacja pneumatyczna odpowiada za płynne wyhamowanie ruchu siłownika pneumatycznego w końcu ruchu. Najszęściej występuje amortyzacja regulowana ręcznie. Dostępna jest także regulacja pneumatyczna samonastawna (np. w Festo) doposowująca siłę tłumienia do prędkości ruchu tłoczyska siłownika.
Jaka jest różnica pomiędzy siłownikiem tłoczyskowym a beztłoczyskowym?
Siłowniki beztłoczyskowe, zgodnie z nazwą, nie posiadają tłoczysko. W związku z tym są dużo krótsze przy tym samym skoku od siłowników standardowych. W siłownikach beztłoczyskowych elementem przenoszącym napęd jest wózek.
Bądź n@ bieżąco
Każdego miesiąca na Twojej skrzynce e-mail. Garść cennej wiedzy o produktach i rozwiązaniach w pneumatyce. Dzielimy się z Tobą fachową wiedzą, praktycznymi poradami o komponentach, które sprzedajemy.