Obszary zastosowań
- Smarowanie smarem stałym mocno obciążonych i/lub narażonych na obciążenia udarowe łożysk ślizgowych, tocznych i przegubowych, wałów klinowych, osi kół motocyklowych, wrzecion gwintowanych i wszelkiego rodzaju powierzchni ślizgowych
- Smar zabezpieczający stosowany w obszarze tarcia mieszanego
Zalety i korzyści
- Bardzo dobre właściwości ochrony przed zużyciem i ochrony antykorozyjnej
- Dobra odporność na wodę
- Mocno przylega
- Zawiera środek Moₓ-Active w celu zwiększenia wydajności
Dane techniczne
- Dolna temperatura robocza: -20 °C (≤ 1.400 hPa)
- Górna temperatura robocza: 130 °C (F50 (A/1500/600), 100h)
- Konsystencja: 2 Klasa NLGI (DIN ISO 2137)
- Lepkość (przy 40°C): 185 mm²/s (Olej bazowy)
- Obciążenie spawania VKA: 3.600 N
Zastosowanie
W celu uzyskania optymalnego działania należy starannie oczyścić miejsce smarowania, np. uniwersalnym środkiem czyszczącym OKS 2610/OKS 2611. Przed pierwszym napełnieniem usunąć środek antykorozyjny. Tak napełnić łożysko, aby smar stały na pewno dotarł do wszystkich powierzchni funkcyjnych. Normalne łożyska napełniać do ok. 1/3 wolnej przestrzeni wewnętrznej łożyska. Napełniać całkowicie powoli obracające się łożyska (wartość DN < 50.000) i ich obudowy. Przestrzegać wskazówek producenta łożyska i maszyny. Dosmarowywanie za pomocą smarownicy przez gniazdo smarowe lub automatycznych systemów smarowania. Ustalić termin i ilość dosmarowywania odpowiednio do warunków stosowania. Jeżeli odprowadzanie zużytego smaru stałego jest niemożliwe, należy ograniczyć ilość smaru, aby uniknąć nadmiaru smarowania łożyska. Przy dłuższych terminach dosmarowywania należy starać się o kompletną wymianę smaru stałego. Mieszać tylko z odpowiednimi smarami.