Obszary zastosowań
- Smarowanie smarem stałym łożysk tocznych i ślizgowych pracujących w wysokich temperaturach i pod wysokimi obciążeniami, np. wentylatorach gorącego powietrza, konwerterach, kadziach odlewniczych, spiekalniach, przenośnikach narażonych na wpływ wysokich temperatur itp.
Zalety i korzyści
- Wysoka skuteczność dzięki odpowiednio dobranej kombinacji substancji czynnych
- Zmniejsza zużycie i tarcie
- Ochrona antykorozyjna
- Zachowuje właściwości smarne również w wysokich temperaturach i pod wysokimi obciążeniami
- Dobra odporność na starzenie i ciśnienie
- Doskonałe właściwości EP
Dane techniczne
- Dolna temperatura robocza: -25 °C (≤ 1.400 hPa)
- Górna temperatura robocza: 190 °C (F50 (A/1500/600), 100h)
- Konsystencja: 2 Klasa NLGI (DIN ISO 2137)
- Lepkość (przy 40°C): 230 mm²/s (Olej bazowy)
- Obciążenie spawania VKA: 2.800 N
Zastosowanie
W celu uzyskania optymalnego działania należy starannie oczyścić miejsce smarowania, np. uniwersalnym środkiem czyszczącym OKS 2610/OKS 2611. Przed pierwszym napełnieniem usunąć środek antykorozyjny. Tak napełnić łożysko, aby smar stały na pewno dotarł do wszystkich powierzchni funkcyjnych. Normalne łożyska napełniać do ok. 1/3 wolnej przestrzeni wewnętrznej łożyska. Napełniać całkowicie powoli obracające się łożyska (wartość DN < 50.000) i ich obudowy. Obudowę przekładni napełniać tylko do 3/4. Przestrzegać wskazówek producenta łożyska i maszyny. Ustalić termin i ilość dosmarowywania odpowiednio do warunków stosowania. Jeżeli odprowadzanie zużytego smaru stałego jest niemożliwe, należy ograniczyć ilość smaru, aby uniknąć nadmiaru smarowania łożyska. Przy dłuższych terminach dosmarowywania należy starać się o kompletną wymianę smaru stałego. Mieszać tylko z odpowiednimi smarami.