Obszary zastosowań
- Suche smarowanie smarami stałymi stosowanymi w charakterze długo utrzymujących się warstw w zakresie niewielkich prędkości poślizgu pod dużym naciskiem powierzchniowym i na wstępnie określonych ścieżkach poślizgu
- W pełni skuteczny również po dłuższych okresach przestoju
Zalety i korzyści
- Wysoka skuteczność dzięki dobrej przyczepności do przygotowanego podłoża
- Stały współczynnik tarcia pod najwyższymi obciążeniami
- Zwiększona ochrona przed zużyciem
- Warstwa suchego smaru o silnej przyczepności oraz odporności na ciśnienie i temperaturę
Dane techniczne
- Dolna temperatura robocza: -35 °C
- Górna temperatura robocza: 450 °C
- Test pasowania wtłaczanego (μ): 0,10, bez karbowania
- Współczynnik tarcia gwintu (μ ogółem): 0,05 (Śruba ISO 4017 M10x55-8.8 czerń przeciwodblaskowa, nakrętka ISO 4032 M10-10 czerń przeciwodblaskowa)
Zastosowanie
W celu uzyskania optymalnej przyczepności należy najpierw oczyścić powierzchnie, najlepiej mechanicznie, a następnie uniwersalnym środkiem czyszczącym OKS 2610/OKS 2611. Spryskiwane powierzchnie muszą być metaliczne, nielakierowane i suche. Wstępna chemiczna lub mechaniczna obróbka powierzchni może wydłużyć żywotność lakieru ślizgowego. Lakier ślizgowy przed użyciem starannie wymieszać. Aplikację wykonuje się optymalnie metodą natryskiwania lub zanurzenia, w szczególnych przypadkach również przez nanoszenie równomiernej cienkiej warstwy na przygotowane powierzchnie. Unikać lokalnych nadmiarów (np. nosków). Warunki schnięcia i utwardzania według poniższych danych technicznych.