FILTRO-REDUKTORY SPRĘŻONEGO POWIETRZA EASY LINE
Zastosowanie filtro-reduktorów sprężonego powietrza EASY LINE
Filtro-reduktory sprężonego powietrza EASY LINE są elementami z grupy sterującej ciśnieniem medium roboczego. Występują w układach zasilających i sterujących indywidualnie lub stanowią część bloków przygotowania powietrza 2-elementowych. Spełniają także rolę filtrów sprężonego powietrza usuwając zanieczyszczenia. Stosowane w układach pneumatyki we wszystkich branżach przemysłu do nastawiania wymaganej wartości ciśnienia pracy zapewniają jednocześnie odpowiednią klasę przygotowania powietrza. Filtro-reduktory sprężonego powietrza EASY LINE utrzymują nastawioną wartość ciśnienia wyjściowego, niezależnie od wahania wartości ciśnienia wejściowego. Po wzroście ciśnienia wyjściowego ponad wartość nastawioną (co może być spowodowane czynnikami zewnętrznymi lub uszkodzeniem elementów wykonawczych), filtro-reduktor sprężonego powietrza EASY LINE odpowietrza układ, dalej utrzymując zadane ciśnienie wyjściowe. Regulacja ciśnienia w filtro-reduktorach sprężonego powietrza EASY LINE odbywa się ręcznie, pokrętłem z możliwością blokady. Cześć filtrująca filtro-reduktora usuwa zanieczyszczenia stałe przez wkład filtrujący i wodę w postaci płynnej (zawirowując strumień powietrza przez kierownicę). Część filtrująca w ograniczonym stopniu usuwa krople oleju znajdujące się w sprężonym powietrzu. Kondensat gromadzi się w zbiorniku filtro-reduktora sprężonego powietrza EASY LINE, a do jego usunięcia stosuje się półautomatyczny spust kondensatu z możliwością uruchomienia ręcznego. Zbiorniki filtro-reduktorów sprężonego powietrza EASY LINE chronione są przed uszkodzeniami osłoną metalową.
Parametry techniczne:
Medium robocze: sprężone powietrze, neutralne gazy
Zalecane ciśnienia robocze: ciśnienie wejściowe: od 1 do 16 barów; ciśnienie regulowane: od 0.5 – 12 bar
Dokładność filtracji: standard - 5 um
Zalecane temperatury pracy: do +60°C.
Gwinty przyłączeniowe (wielkość): od G1/4” do G1”
Zastosowane materiały:
korpus i osłona zbiornika – aluminium, zbiornik i kopułka smarownicy – poliwęglan, korek smarownicy i pokrętło regulacyjne – tworzywo sztuczne, uszczelnienia i membrana – NBR.