bloki (stacje) przygotowania sprężonego powietrza to kompleksowe rozwiązania dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych.
bloki (stacje) przygotowania sprężonego powietrza montowane są bezpośrednio przed odbiornikami.
zespoły przygotowania sprężonego powietrza stosuje się dla uzyskania odpowiedniej czystości powietrza, ustawiania i redukowania ciśnienia wyjściowego sprężonego powietrza oraz smarowania mgłą olejową układów i elementów pneumatyki.
stosowanie bloków przygotowania sprężonego powietrza jest niezbędne dla zapewnienia właściwej pracy elementów pneumatyki
bloki dwuelementowe składają się z filtroreduktora i smarownicy.
bloki trzyelementowe złożone są z filtra, zaworu redukcyjnego oraz smarownicy
modułowe stacje przygotowania sprężonego powietrza, oprócz standardowych elementów mogą zawierać:
zawory odcinające 2/2 lub 3/2 sterowane ręcznie bądź elektrycznie,
zawory powolnego startu (Soft-Start)
zawody załączające
kostki rozdzielające
przekaźniki pneumo-elektryczne.
zredukowane ciśnienie wyjściowe przez filtro-reduktor lub reduktor utrzymywane jest na stałym poziomie bez względu na wahania ciśnienia wejściowego.
regulacja ciśnienia w filtro-reduktorach i reduktorach odbywa się ręcznie, pokrętłem.
przy wzroście ciśnienia wyjściowego powyżej wartości nastawionej, filtro-reduktor lub reduktor odpowietrza stronę wyjściową, a po osiągnięciu wartości ustawionej zawór odpowietrzający się zamyka.
bloki przygotowania sprężonego powietrza montowane są w instalacjach za pomocą dedykowanych elementów montażowych.
zbiornik filtro-reduktora w zespole przygotowania sprężonego powietrza posiada ręczny, półautomatyczny lub automatyczny spust kondensatu.
zespoły przygotowania sprężonego powietrza standardowo posiadają manometr.
na korpusach elementów zespołów przygotowania sprężonego powietrza zaznaczono strzałkami kierunek przepływu.
dla ochrony przed uszkodzeniami bloki przygotowania sprężonego powietrza mogą posiadać metalowe osłony zbiorników.
zamontowana smarownica powietrza w sposób regulowany wprowadza do przewodów pneumatycznych mgłę olejową stosowaną do smarowania ruchomych części elementów pneumatyki oraz ich uszczelnień.
do smarownic zaleca się używanie oleju hydraulicznego o lepkość kinematycznej 32 mm2/s.
w standardowych instalacjach pneumatycznych do zasilania elementów pneumatyki zaleca się stosowanie minimalnego poziomu filtracji 25 ųm.
Bądź n@ bieżąco
Każdego miesiąca na Twojej skrzynce e-mail. Garść cennej wiedzy o produktach i rozwiązaniach w pneumatyce. Dzielimy się z Tobą fachową wiedzą, praktycznymi poradami o komponentach, które sprzedajemy.