BLOKI PRZYGOTOWANIA SPRĘŻONEGO POWIETRZA BLUE LINE
Zastosowanie bloków przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE (2-elementowe) są elementami do przygotowania medium roboczego. Składają się z połączonego w jeden element filtro-reduktora BLUE LINE i smarownicy. Występują w układach zasilających i sterujących we wszystkich gałęziach przemysłu. Są stosowane w układach pneumatycznych dla uzyskania wymaganej czystości powietrza i ustawienia właściwego ciśnienia wyjściowego oraz wprowadzenia do instalacji oleju smarującego w postaci mgły olejowej. Filtro-reduktory sprężonego powietrza BLUE LINE filtrują medium robocze i utrzymują nastawioną wartość ciśnienia wyjściowego, bez względu na wahania ciśnienia wejściowego. Po wzroście ciśnienia wyjściowego ponad wartość nastawioną (np. spowodowaną czynnikami zewnętrznymi lub uszkodzeniem elementów wykonawczych) filtro-reduktor sprężonego powietrza BLUE LINE odpowietrza układ i dalej utrzymuje zadane ciśnienie wyjściowe. Regulacja ciśnienia w filtro-reduktorach sprężonego powietrza BLUE LINE odbywa się ręcznie. Zamontowana smarownica sprężonego powietrza BLUE LINE w sposób regulowany (regulacja kroplenia) wprowadza do przewodów pneumatycznych mgłę olejową stosowaną do smarowania ruchomych części elementów pneumatyki oraz ich uszczelnień.
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE, co warto wiedzieć?
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE to ekonomiczne rozwiązanie dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych.
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE stosowane są dla uzyskania odpowiedniej czystości powietrza, ustawiania i redukowania ciśnienia wyjściowego sprężonego powietrza oraz smarowania układów i elementów pneumatyki.
Stosowanie bloków przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE jest niezbędne dla właściwej pracy elementów pneumatyki
Ustawione ciśnienie wyjściowe na filtro-reduktorze sprężonego powietrza BLUE LINE utrzymywane jest bez względu na wahania ciśnienia wejściowego.
Przy wzroście ciśnienia wyjściowego powyżej wartości nastawionej, filtro-reduktor sprężonego powietrza BLUE LINE powoduje odpowietrzenie strony wyjściowej, a po osiągnięciu wartości ustawionej zawór odpowietrzający się zamyka.
Bloki przygotowania sprężonego powietrza wyposażone są w elementy montażowe, części zamienne i inne materiały eksploatacyjne.
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE posiadają półautomatyczny spust kondensatu.
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE standardowo wyposażone są w manometr.
Na korpusach bloków przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE zaznaczono strzałkami kierunek przepływu.
Bloki przygotowania sprężonego powietrza BLUE LINE posiadają osłony zbiorników w celu ochrony przed uszkodzeniami.
Smarownica sprężonego powietrza BLUE LINE stanowiąca część bloku przygotowania powietrza EASY LINE posiada regulację kroplenia.
Do smarownic serii BLUE LINE zalecany jest olej hydrauliczny o lepkość kinematycznej 32 mm2/s.
Parametry techniczne:
Medium robocze: sprężone powietrze, neutralne gazy
Dokładność filtracji: standard - 5 um
Zalecane ciśnienia robocze: ciśnienie wejściowe: od 1 do 16 barów; ciśnienie regulowane: od 0.5 – 12 bar
Zalecane temperatury pracy: do +60°C.
Gwinty przyłączeniowe (wielkość): od G1/4” do G1”
Zastosowane materiały:
korpusy i osłony zbiorników – aluminium; wkład filtrujący – tworzywo sztuczne; zbiornik i kopułka smarownicy – poliwęglan; pokrętło i korek smarownicy – tworzywo sztuczne, uszczelnienia i membrana – NBR.