STACJE (BLOKI) PRZYGOTOWANIA SPRĘŻONEGO POWIETRZA 2-ELEMENTOWE G 1/4" SERIA FUTURA, WIELKOŚĆ 0
Zastosowanie bloków (stacji) przygotowania sprężonego powietrza 2-elementowe G 1/4", seria FUTURA wielkość 0
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza Futura (2-elementowe) G 1/4" o wielkości 0 (Futura 0) to elementy do przygotowania medium roboczego w instalacjach pneumatycznych
- Stacje przygotowania Futura składają się z połączonego w jeden element filtro-reduktora i smarownicy
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza występują w układach zasilających i sterujących we wszystkich gałęziach przemysłu
- Są stosowane w układach pneumatycznych dla uzyskania wymaganej czystości powietrza i ustawienia właściwego ciśnienia wyjściowego oraz wprowadzenia do instalacji oleju smarującego w postaci mgły olejowej
- Filtro-reduktory sprężonego powietrza zamontowane w bloku filtrują medium robocze i utrzymują nastawioną wartość ciśnienia wyjściowego, bez względu na wahania ciśnienia wejściowego.
- Po wzroście ciśnienia wyjściowego ponad wartość nastawioną (np. spowodowaną czynnikami zewnętrznymi lub uszkodzeniem elementów wykonawczych) zaworofiltr odpowietrza układ i dalej utrzymuje zadane ciśnienie wyjściowe
- Regulacja ciśnienia sprężonego powietrza odbywa się ręcznie za pomocą pokrętła
- Smarownica sprężonego powietrza w sposób regulowany (regulacja kroplenia) wprowadza do przewodów pneumatycznych mgłę olejową stosowaną do smarowania ruchomych części elementów pneumatyki oraz ich uszczelnień
Elementy mocujące i montażowe:
- Do zamocowania stacji przygotowania powietrza o wielkości 0 przeznaczony jest kątownik mocujący W0F (zobacz)
- Do połączenia stacji przygotowania powietrza z innymi elementami FRL w ramach typoszeregu 0 stosuje się:
- pakiet łączący standardowy KP0F (zobacz)
- pakiet łączący z uchwytem naściennym KPW0F (zobacz)
Bloki przygotowania sprężonego powietrza 2-elementowe FUTURA G 1/4" wielkość 0, co warto wiedzieć?
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA o wielkości 0 z gwintem G1/4 to nowoczesne i uniwersalne elementy dla zastosowań przemysłowych i warsztatowych
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURAE stosowane są dla uzyskania odpowiedniej czystości powietrza, ustawiania i redukowania ciśnienia wyjściowego oraz smarowania układów i elementów pneumatyki
- Stosowanie bloków przygotowania sprężonego powietrza jest niezbędne dla właściwej pracy elementów pneumatyki
- Ustawione ciśnienie wyjściowe na filtroreduktorze sprężonego powietrza FUTURA utrzymywane jest bez względu na wahania ciśnienia wejściowego
- Przy wzroście ciśnienia po stronie wyjścia powyżej wartości nastawionej filtroreduktor odpowietrza stronę wyjściową, po osiągnięciu wartości ustawionej zawór odpowietrzający się zamyka
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA G 1/4" standardowo posiadają półautomatyczny spust kondensatu (dostępne inne opcje)
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA standardowo wyposażone są w manometr
- Na korpusach bloków przygotowania sprężonego powietrza FUTURA zaznaczono strzałkami kierunek przepływu
- Bloki przygotowania sprężonego powietrza FUTURA wielkość 0 posiadają zbiorniki nieosłonięte z poliwęglanu (dostępne metalowe osłony zbiorników w celu ochrony przed uszkodzeniami)
- Smarownica sprężonego powietrza FUTURA posiada regulację kroplenia
- Do smarownic serii FUTURA G 1/4 zalecany jest olej hydrauliczny o lepkość kinematycznej 32 mm2/s
Zalety stosowania:
- automatyczne odpowietrzenie w przypadku wzrostu ciśneinia po stronie wtórnej
- możliwość rozszerzania funkcjonalności poprzez dokładania innych elementów FRL
- prosty montaż poszczególnych komponentów przy użyciu pakietów łączeniowych w ramach tej samej wielkości (typoszeregu)
- pokrętło można zablokować przez wciśnięcie
Parametry techniczne:
- Wykonanie: filtroreduktor membranowy ze sterowaniem powrotnym, z wbudowaną smarownicą
- Przepływ: 26 do 800 l/min, (odpowietrzenie wtórne: 25 l/min)
- Materiały:
Korpus: PA 66 GF60, kołpak sprężyny: POM, membrana i uszczelki: NBR, zbiornik kondensatu: poliweglan
- Zakres temperatur: -10°C do +50°C
- Ciśnienie wejściowe (w zależności od typu): 1,5 - 12 bar
- Sposób usuwania kondensatu: pólautomatyczny**
- Przyłącze manometru: G 1/8"
- Dokładność filtracji: 5 µm
- Medium robocze: sprężone powietrze, gazy neutralne
- Maks. ilość kondensatu w zbiorniku: 16 cm³
- Gwint do mocowania pulpitowego: M30x1,5
- Dozowanie oleju przez smarownicę przy przepływie 1000 l/min: ok. 10-20 kropli/min
- Objętość zbiornika oleju: 35 cm³
- Minimalny przepływ do zadziałania smarownicy (przy 6 bar): 26 l/min
- Zakres dostawy: stacja przygotowania powietrza razem z manometrem
- Opcje wykonania:
Wersja ze zbiornikiem metalowym bez rurki wziernikowej (wziernika) - M, automatyczny spust kondensatu spustu - AM, automatyczny spust kondensatu zamknięty bez ciśnienia (0 - 12 bar) - AMNC
** - w momencie kiedy ciśnienie wejściowe spadnie poniżej min. ciśnienia wejsciowego (ok. 0,5 bar), zawór spustowy otwiera sie automatycznie.
UWAGA: nie należy dokręcać korka spustowego (śruby spustowej) do oporu gdyż półautomatyczne opróżnianie z kondensatu może nie działać!